Reklama

Moda kobiet na wsi

Niniejszy temat nasunął się przy okazji przeglądania licznych artykułów dotyczących mody, zarówno w Internecie, jak i kolorowych czasopismach dla młodych kobiet, dorosłych a także starszych. W większości przypadków, artykuły te zawierały w swoich ramach nie tylko treść, ale też zdjęcia przedstawiające najnowsze trendy mody panującej na świecie, inne z kolei ukazywały style panujące aktualnie wśród kobiet należących do konkretnej grupy wiekowej, niezależnie od tego, czy są one obecnie „na czasie”.

Niniejszy temat nasunął się przy okazji przeglądania licznych artykułów dotyczących mody, zarówno w Internecie, jak i kolorowych czasopismach dla młodych kobiet, dorosłych
a także starszych. W większości przypadków, artykuły te zawierały w swoich ramach
nie tylko treść, ale też zdjęcia przedstawiające najnowsze trendy mody panującej na świecie, inne z kolei ukazywały style panujące aktualnie wśród kobiet należących do konkretnej grupy wiekowej, niezależnie od tego, czy są one obecnie „na czasie”.

Większość pism kobiecych przestawia całe mnóstwo propozycji ubioru dla grupy wiekowej mieszczącej się w przedziale 16 – 25 lat. Do tego przedziału dostosowują się również współcześni projektanci – w zdecydowanej większości sklepów można zobaczyć odzież przeznaczoną dla osób młodych. Dzieje się tak ze względu na panujący pogląd, że to, co młode – jest piękne, a co za tym idzie – opłacalne i przynoszące dochody. Pogląd ten nie dotyczy tylko sfery mody. W telewizji aż roi się od reklam, w których dane produkty, usługi, oferty przestawiają i promują osoby młode. Starsi ludzie zajmują się zwykle reklamowaniem lekarstw, klejów do protez itp. To wszystko doprowadza do ageizmu, czyli dyskryminacji ludzi ze względu na wiek. Osoby starsze są według panującego stereotypu niepotrzebni, niereformowalni, nie wnoszą do życia społeczeństwa nic pożytecznego, dlatego też są spychani na margines.

Reklama

Jak żyć w świecie, gdzie usługi i towary są skierowane na osoby młode – piękne,
o zgrabnej sylwetce, bez najmniejszej nawet zmarszczki, bez chorób. Kult młodości ogarnął większość dziedzin życia społecznego, co wydaje się być niewskazane, gdyż obecnie społeczeństwo starzeje się. Wzrost liczby ludności w sędziwym wieku powoli staje się zagadnieniem o wielkiej wadze oraz konsekwencjach społecznych. W roku 2010 w Polsce zamieszkują dwa tysiące osób powyżej stu lat, a już w roku 2050 liczba ta szacowana jest na dwadzieścia tysięcy.

Przemierzając liczne galerie handlowe młode kobiety bez większego problemu znajdują odzież, która jest dla nich atrakcyjna nie tylko ze względu na jej wygląd, ale także
ze względu na atrakcyjną cenę. Kobiety dorosłe z kolei nie dość, że mają o wiele bardziej uboższy wybór ubrań, to ich ceny wydają się nieraz kosmiczne. Najgorzej jest jednak
z odzieżą przeznaczoną dla starszych pań, które mają zwykle największy problem
ze znalezieniem dla siebie czegoś, co będzie im odpowiadało. Dzisiejsze firmy odzieżowe rzadko myślą o tej grupie wiekowej. Miejmy jednak nadzieję, że problem ten w ciągu kilku lat będzie sukcesywnie rozwiązywany przez projektantów mody.

Moda kobiet jest różna, między innymi przez wiek, w jakim się znajduje konkretna osoba, lub ze względu na zajmowaną pozycję społeczną. Inaczej ubiera się gospodyni domowa, a inaczej przebojowa bizneswoman czy niezależna artystka. Istotne znaczenie
ma tutaj sytuacja materialna, która jest (jakby nie było) rezultatem wykonywanej pracy. Zawód, w jakim pracuje kobieta w pewien sposób narzuca jej konkretne wzorce mody, które są stosowane zwykle również wtedy, kiedy kobieta się zestarzeje. Nie można pominąć faktu, że moda kobiet mieszkających w środowisku wiejskim jest na pewno inna niż moda w dużych miastach. Inny jest dostęp do markowych sklepów, inne wzorce kulturowe związane z ubiorem. Osoby zamieszkujące wieś zwykle są mniej odważne w doborze ubrań, niż mieszkańcy miast, na przykład ze względu na dobrze znające się społeczeństwo i przejmowanie się opinią sąsiadek lub pogląd, że to co wiejskie jest gorsze od tego, co miejskie, więc po co w ogóle starać się dobrze wyglądać. Na szczęście współcześnie wieś rozwija się coraz bardziej, co można zauważyć między innymi na przykładzie stylu ubioru. Dzisiejsza wieś, mimo że jest już nieco bardziej nowoczesna, pozostaje odrębnością ekonomiczno – kulturową. Odrębność ta jest utrzymywana przez tradycje przekazywane
z pokolenia na pokolenie oraz wartości.

Aby zauważyć tę zmianę oraz zobaczyć różnice w ubiorze kobiet zajmujących różne pozycje społeczne należy zwrócić uwagę i zaobserwować, w jaki sposób w dzisiejszych czasach ubierają się kobiety w wieku wczesnej dorosłości, kobiety dorosłe oraz kobiety starsze zamieszkujące środowisko wiejskie.

Temat mody kobiet na wsi nie jest poruszany zbyt często i dlatego też został on podjęty w niniejszym artykule. Sama mieszkam na wsi i myślę, że podjęty przeze mnie temat jest ciekawy, ważny w czasach, kiedy wyglądem można wiele pokazać i zyskać. Nasz strój może pokazać ludziom, znajdującym się w naszym otoczeniu, jacy jesteśmy, co lubimy, czy jesteśmy otwarci na świat, czy nie. Przekonamy się także, że dzięki temu, co na siebie zakładamy, możemy zyskać wiele przywilejów, np. przychylność nowego szefa, lub w ogóle zdobycie nowej pracy. Odpowiedni przyodziewek pomaga nam w wielu dziedzinach życia, należy tylko odpowiednio go eksponować, zestawiać z dodatkami i w końcu wykorzystywać.

Atrakcyjność kobiet zależy od wielu elementów, między innymi: wzrostu, twarzy, włosów, samooceny i oczywiście ubioru – podkreśla on atuty kobiecej sylwetki i powinien być zgodny z aktualną modą. Nie należy zapominać, że stwierdzenie „nie szata zdobi człowieka” jest mylne, ponieważ owa „szata” potrafi poprawić samopoczucie i samoocenę każdej kobiety, nie zważając na to, w jakim jest ona wieku.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy