Reklama

Jak przyciągnąć gości na sylwestrową imprezę?

Sylwester to dla wielu właścicieli restauracji, klubów, a także pensjonatów czy hoteli świetna okazja, by zarobić znacznie więcej niż przez ostatnie kilka tygodni w roku. Dlatego warto już jesienią zadbać o dobrą promocję swojej sylwestrowej oferty, żeby nie martwić się o komplet gości w tę wyjątkową noc.

Sylwester to dla wielu właścicieli restauracji, klubów, a także pensjonatów czy hoteli świetna okazja, by zarobić znacznie więcej niż przez ostatnie kilka tygodni w roku. Dlatego warto już jesienią zadbać o dobrą promocję swojej sylwestrowej oferty, żeby nie martwić się o komplet gości w tę wyjątkową noc.

Sposobów na promocję jest całkiem sporo, a dobór odpowiednich w dużej mierze zależy od tego, jakim budżetem dysponuje właściciel restauracji czy kwater prywatnych, organizujący sylwestrową imprezę. Najpopularniejsze – i najbardziej skuteczne – to:

1. Reklama wśród klientów z poprzednich lat

Najłatwiejszy i najtańszy sposób zareklamowania sylwestrowej imprezy czy też noclegu to reklama wśród klientów z poprzednich lat, np. dzięki zebranej bazie e-maili. Wysłanie e-maili z tegoroczną ofertą nic nie kosztuje, a wysyłając specjalny kupon ze zniżką można zachęcić do ponownego przyjazdu kogoś, kto w ubiegłym roku był zadowolony z sylwestrowego wypadu czy balu.

Reklama

Koszt reklamy: Wysłanie e-maili, umieszczenie specjalnej oferty dla ubiegłorocznych klientów na blogu czy profilu w mediach społecznościowych nic nie kosztuje.

2. Ulotki i plakaty, reklamujące imprezę

To świetna opcja zwłaszcza dla restauratorów – bo im zależy na dotarciu głównie do mieszkańców swojego miasta. W przypadku właścicieli obiektów noclegowych, którzy nastawiają się na przyjezdnych z całej Polski ulotki i plakaty raczej się nie sprawdzą.

Koszt reklamy: Zaprojektowanie ulotki czy plakatu kosztuje 200-300 złotych, choć wielu właścicieli obiektów noclegowych i gastronomicznych przygotowuje takie materiały promocyjne we własnym zakresie. Druk 1000 ulotek kosztować będzie ok. 200-300 złotych, drugie tyle musimy zapłacić komuś, kto będzie przez 2-3 dni rozdawał ulotki np. w centrum miasta. Plakaty to znacznie droższa opcja – koszt wydrukowania 100 sztuk sięgał będzie 900 złotych.

3. Umieszczenie ogłoszeń w lokalnych mediach

To znowu dobra opcja wyłącznie dla tych, którzy chcą zainteresować swoją imprezą sylwestrową lokalną społeczność. Umieszczenie ogłoszenia w lokalnych serwisach ogłoszeniowych, w gazetach czy nawet reklama w lokalnym radiu nie pozwoli dotrzeć do tych, którzy do naszego miasta chcą dopiero przyjechać i spędzić tu kilka dni przed Sylwestrem. Nie sprawdzi się zatem w przypadku właścicieli pensjonatów i innych obiektów noclegowych czy biur podróży, organizujących sylwestrowe wycieczki.

Koszt reklamy: Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, możesz wybrać jedynie reklamę w darmowych serwisach internetowych z ogłoszeniami lokalnymi. Reklama w lokalnej prasie, np. na pierwszej stronie Tygodnika Podhalańskiego to koszt 3000 zł.

 

4. Reklama na Facebooku i w Google AdWords

Płatna reklama w mediach społecznościowych (np. na Facebooku), w przeciwieństwie do reklamy w lokalnych mediach, pozwala dotrzeć do znacznie większego grona odbiorców – i są to odbiorcy z całej Polski, choć niekoniecznie ci, którzy faktycznie zainteresowani są ofertą sylwestrowej imprezy. Facebook oferuje kilka możliwości jeśli chodzi o płatne boksy reklamowe – dowolnie wstawiona grafika może prowadzić do zewnętrznej strony internetowej albo do fanpage’a związanego z ofertą sylwestrową. Podobne reklamy można wykupić nie tylko na Facebooku, ale też na setkach stron internetowych, korzystając z sieci reklamowej Google AdWords.

Kampanię reklamową na Facebooku lub w Google AdWords można przeprowadzić samemu lub zlecić obsługę profesjonalnej firmie, która dobierze słowa kluczowe i lepiej określi grupę docelową reklamy.

Koszty reklamy: Płatne reklamy na Facebooku rozliczane są za kliknięcie, które kosztować może ok. 40-70 groszy, podobne koszty ponieść trzeba reklamując się w sieci Google AdWords. Do stawki za kliknięcie trzeba doliczyć jeszcze opłatę dla pośrednika, który obsługuje kampanię (jeśli korzystamy z usług takiej firmy).

5. Reklama w serwisach sylwestrowych

Dobrym sposobem dotarcia do tych internautów, którzy szukają pomysłu na sylwestrową imprezę jest reklama w serwisach zbierających oferty sylwestrowe. Przewagą reklamy w takich miejscach jest fakt, że użytkownicy odwiedzający serwis przychodzą tam właśnie po to, by przeglądać oferty obiektów noclegowych czy lokali gastronomicznych i wybrać coś dla siebie. Nie ma więc obaw, że dając ogłoszenie płacimy za dotarcie do internauty, który w ogóle nie jest zainteresowany sylwestrowymi atrakcjami.

Wybierając ten sposób reklamy warto szczególną uwagę zwrócić na te serwisy, których grono użytkowników jest największe. Warto zatem sprawdzić, czy serwis reklamuje się (a co za tym idzie – reklamuje również oferty sylwestrowe) w wyszukiwarce Google, mediach społecznościowych, czy przeprowadza kampanie z wykorzystaniem e-mail marketingu itp. O promocję swojego ogłoszenia nie musimy wówczas dbać samodzielnie – właściciele serwisu zadbają o to za nas.


Koszt reklamy: Umieszczenie swojej oferty w największym portalu sylwestrowym Sylwestrowy.pl kosztuje kilkadziesiąt złotych. Cena obejmuje publikację oferty do końca roku i uzależniona jest od tego ile dni pozostało jeszcze do końca roku, dlatego warto zacząć promować się jak najwcześniej.

Poza wymienionymi metodami promocji sylwestrowe atrakcje można reklamować na wiele sposobów. Warto jednak przed rozdzieleniem dostępnego na kampanię budżetu zastanowić się do kogo chcemy z reklamą dotrzeć (czy do lokalnej społeczności czy do potencjalnych klientów z całej Polski) i gdzie znaleźć tych, którzy będą poszukiwać takich ofert jak nasza. Tylko wówczas reklama będzie efektywna, a każda złotówka wydana na promocję może zwrócić się z nawiązką.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy