Reklama

REKLAMACJA- wygraj wojnę z rzeczoznawcą!

Reklamacje konsumenckie to zjawisko coraz bardziej powszechne, jednak nie zawsze rozpatrywane po naszej myśli. Przeciętny czas gwarancji na dany produkt wynosi 2 lata. Co dzieje się jeśli produkt nie spełnia naszych oczekiwań, posiada wady, bądź jego jakość jest niezadowalająca ? Jeżeli nie upłynął okres 24 miesięcy od daty zakupy mamy prawo zwrócić się do producenta z żądaniem naprawy towaru, wymiany na nowy, niewadliwy lub zwrotu gotówki. Około 60% składanych reklamacji zostaje nieuznana. Czemu tak się dzieje? Zazwyczaj rzeczoznawcy zatrudniani przez firmy próbują udowodnić naszą winę w powstaniu wady produktu. Wielokrotnie reklamując np. buty otrzymywałam w odpowiedzi pismo o treści: uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji, wada powstała na skutek nieprawidłowego użytkowania itp. Teraz pracując w sklepie mam okazję poznać procedurę składania reklamacji od drugiej strony. Istnieje kilka reguł, o których trzeba pamiętać , aby wygrać z nieugiętym rzeczoznawcą:

Reklamacje konsumenckie to zjawisko coraz bardziej powszechne, jednak nie zawsze rozpatrywane po naszej myśli. Przeciętny czas gwarancji na dany produkt wynosi 2 lata. Co dzieje się jeśli produkt nie spełnia naszych oczekiwań, posiada wady, bądź jego jakość  jest niezadowalająca ? Jeżeli nie upłynął okres 24 miesięcy od daty zakupy mamy prawo zwrócić się do producenta z żądaniem naprawy towaru, wymiany na nowy, niewadliwy lub zwrotu gotówki. Około 60% składanych reklamacji zostaje nieuznana. Czemu tak się dzieje? Zazwyczaj rzeczoznawcy zatrudniani przez firmy próbują udowodnić naszą winę w powstaniu wady produktu. Wielokrotnie reklamując np. buty otrzymywałam w odpowiedzi pismo o treści: uszkodzenia mechaniczne nie podlegają gwarancji, wada powstała na skutek nieprawidłowego użytkowania itp. Teraz pracując w sklepie mam okazję poznać procedurę składania reklamacji od drugiej strony. Istnieje kilka reguł, o których  trzeba pamiętać , aby wygrać z nieugiętym rzeczoznawcą:

 Rubryka data zauważenia wady towaru: określony przez nas czas nie może być dłuższy niż dwa tygodnie. Wpisując: miesiąc temu, przekreślamy sobie szansę na wygraną!

- W opisie wady powinniśmy nadmienić, że :

  • Jeśli chodzi o sprzęt- był on używany zgodnie z instrukcją obsługi
  • Ubrania-  były prane, prasowane zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi na metce
  • Buty- były pielęgnowane, czyszczone preparatami poleconymi nam przez sprzedawcę

- Na druku reklamacyjnym powinniśmy zaznaczyć opcję naprawy (jeżeli istnieje taka możliwość ). Wystąpi wówczas większe prawdopodobieństwo, że rzeczoznawca uzna naszą reklamację i otrzymamy naprawiony towar. Zaznaczenie jedynie wariantu zwrot gotówki może spowodować całkowite odrzucenie reklamacji.

Reklama

- Odrzucenie reklamacji nie oznacza, że przegraliśmy! Zawsze mamy prawo do odwołania.  Możemy również zasięgnąć porady Rzecznika Praw Konsumenta a w ostateczności wejść na drogę sądową!

 zapraszam na mój blog:) http://fashionbygreenwithenvy.bloog.pl/

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama