Reklama

KOBIETY I PERSONAL BRANDING: SEKRET SKUTECZNEGO ROZWIJANIA WŁASNEJ MARKI

Personal branding a pierwiastek kobiecości, czyli kilka ciekawych wskazówek dla pań, które w swojej karierze zawodowej chcą być skutecznym i liczącym się zawodnikiem.

Personal branding a pierwiastek kobiecości, czyli kilka ciekawych wskazówek dla pań, które w swojej karierze zawodowej chcą być skutecznym i liczącym się zawodnikiem.

 

Kobieta i Personal Branding

 

 

Pojęcie personal brandingu, czyli zwięzłego komunikowania swoich wartości poprzez zdobyte doświadczenie, wiedzę i umiejętności współpracy, w ciągu ostatnich pięciu lat zyskuje na coraz większej popularności. Pomimo tego, że pojęcie zostało wprowadzone do powszechnego użycia 15 lat temu, tak naprawdę rozpędu nabrało w wyniku powstania mediów społecznościowych i staje się coraz bardziej powszechne.

 

 

W całym zgiełku poradników i publikacji o brandingu pojawiają się koncepcje, że zdolność do kreowania marki i autopromocji może być silnie uwarunkowane wpływem płci i kultury. Współczesne kobiety bardzo często borykają się z różnymi wyzwaniami na drodze do zawodowego partnerstwa, zwłaszcza w niektórych dziedzinach. Są to środowiska bardzo hermetyczne i praktycznie ograniczające możliwości kobiet w rozwoju kariery.

Reklama

 

 

 Błędy „sieciowe”

 

 

Marny Lifshen w swojej książce „Some Assembly Required: A Networking Guide for Women” zamieściła listę najczęstszych błędów, które kobiety popełniają w sieci począwszy od błędów w komunikacji sieciowej, aż do zmniejszenia mocy/wpływu własnej marki. Jasne jest, że środowisko pracy powinno być sprzyjające dla kobiet, ich awansu i rozwoju zawodowego, ale to same kobiety mogą odegrać znaczącą rolę we własnym rozwoju. Kilka sugestii:

 

 

-Zrozum i umiej uargumentować w 30 sekund, że tego co robisz nie może zrobić nikt inny i dlaczego robisz to lepiej.

 

 

-Wiele kobiet jest dumnych z tego, że potrafi być dobrymi słuchaczami. Ale bycie dobrym słuchaczem wcale nie oznacza, że tracisz prawo dowodzenia swoich opinii. Warto praktykować to każdego dnia małymi krokami, aż do opanowania sztuki w sposób naturalny.

 

 

-Ogólnie rzecz biorąc kobiety lubią budować relacje, ale niekoniecznie „społecznościowe”. W ramach treningu zacznij spotykać się co miesiąc z osobami, z którymi utrzymujesz bliższe relacje i w trakcie waszych rozmów podziel się/przypomnij im czym się zajmujesz i upewnij się, ze umieją powtórzyć to w sposób komfortowy. Możesz poprosić, aby podzielili się tymi informacjami w swoich grupach. Marketing szeptany ma dużą moc sprawczą.

 

 

Taki podejście wcale nie oznacza zarozumiałości czy postawy aroganckiej. Rozwój osobistej marki i artykułowanie swoich wartości wśród innych to nie „zło konieczne”, ale klucz do swojego rozwoju zawodowego. Są sposoby by promować się bez zbycia bezwstydnym.

 

 

 Wpływy kulturowe

 

 

Jak zostało to wspomniane na początku: zdolności i możliwości promowania siebie uzależnione są wpływami kulturowymi. Nie chodzi tu tylko o kolor skóry, ale także o normy społeczne, które panują w różnych kręgach kulturowych, i które mają znaczny wpływ na to czy i jak kobieta może rozwijać się zawodowo.

 

 

Oto kilka wskazówek jak zwalczać swój strach przed brandingiem:

 

 

-Zbadaj co w brandingu/networkingu/autopromocji jest dla ciebie najbardziej niewygodne i sprawia ci problemy. Odkryj swoje uczucia, aby dostać się do rdzenia problemu. Wiedząc jaka bariera stoi na przeszkodzie łatwiej będzie ja pokonać

 

 

-Utrzymuj kontakty z kimś, kto ma silną osobista markę i kto może być skutecznym pośrednikiem. Patrz i ucz się przez obserwację, możesz naśladować niektóre zachowania, aż w końcu znajdziesz swój własny styl. Tylko autentyczność jest kluczem do sukcesu!

 

 

-Koncentruj się na podnoszeniu swojego „czynnika komfortu”. Jest to poziom komfortu, który odczuwają ludzie w kontaktach z Tobą. Podczas rozmowy staraj się szybko ustalić wspólne interesy/tematy z rozmówcą, aby mu pokazać, że jesteś „bardziej niż mniej” jak on.

 

 

Należy pamiętać, że z personal brandingu wynikają fantastyczne korzyści. Pozostawanie wiernym sobie i uznanie takich czynników jak płeć i stereotypy kulturowe jest niezbędne do efektywnego przekazywania swoich informacji, wiadomości i siebie na zewnątrz.

 

 

www.creativerelations.com.pl/blog.html

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy