Reklama

Przełącz się na EkoBycie!

20 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Szczęścia, wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna Pozytywny Egoizm. Przełącz się na EkoBycie! Przez 9 miesięcy eksperci będą zachęcać do hodowli trawki w celu zwiększenia poziomu zadowolenia i szczęścia w życiu. Kampanię oficjalnie wspiera Monika Mrozowska, aktorka i propagatorka zdrowego stylu życia. Czy hodowla trawki może być Eko? Co to za Akcja?

Organizatorzy w przewrotny sposób chcą nakłonić Polaków do zwiększenia poziomu zadowolenia z życia i aktywnej postawy wobec osiągania szczęścia. Hodowla trawy na głowie symbolizuje akt przełączenia się na "EkoBycie" - nowy styl życia, zapewniający szczęście i spełnienie poprzez dbanie o swój "wewnętrzny ekosystem" (życiową energię, symbiotyczne relacje, ekologiczne cele) już od wczesnego dzieciństwa.

Ta Kampania ukaże ekologiczność w nowym, głębszym rozumieniu, która polega nie tylko na dbaniu o trawniki, sortowaniu śmieci czy oszczędzaniu wody i energii, ale przede wszystkim na przeniesieniu uwagi z zewnątrz (kariera, pieniądze, opinie ludzi, otoczenie fizyczne) na siebie i własną relację z otoczeniem!

Reklama

Dr Tomasz Skalski (koordynator merytoryczny Kampanii, socjolog Uniwersytetu Śląskiego, filozof, coach) taką postawę nazywa Pozytywnym Egoizmem. "Pozytywny Egoizm polega na poznawaniu samego siebie i budowaniu poczucia życiowego "ugruntowania" od środka, zamiast od zewnątrz. Porządkowanie i poprawianie świata nie może się udać, jeśli w naszym życiu panuje bałagan. Budowa mniej toksycznego świata musi zacząć się od usunięcia toksyn z wnętrza. I to zarówno dosłownie, jak i metaforycznie: toksyczne myśli, emocje i relacje wyrządzają, bowiem zło równie skutecznie, co chemikalia. Myśląc w taki właśnie sposób postanowiłem wziąć się na serio za rekultywację mojego "wewnętrznego ekosystemu"- mówi Tomasz Skalski

Organizatorzy Ogólnopolskiej Kampanii Pozytywny Egoizm. Przełącz się na EkoBycie! przez dziewięć miesięcy w całej Polsce będą dystrybuować materiały edukacyjne Kampanii, a także promować akcję w sieci poprzez zaskakujący spot, pod hasłem: "Legalna hodowla trawki".  

Uruchomiona została także bezpłatna platforma www.ekobycie.pl, w ramach której zarówno kobiety jak i mężczyźni mogą zapisać się do miesięcznego programu zmiany i tym samym otrzymywać przez 30 dni na swoją skrzynkę mailową zestaw praktycznych ćwiczeń i porad do codziennego stosowania, wspomagających w zmianie stylu życia.

Dodatkowo na stronie www.ekobycie.pl została przygotowana aplikacja "Domowa hodowla trawki", która pozwala na stworzenie własnego zdjęcia z trawiastą fryzurą na głowie, w myśl wizualizacji Kampanii, a następnie udostępnienie zdjęcia na Facebooku. Najzabawniejsze zdjęcia zostaną nagrodzone przez organizatorów.

Działania edukacyjne będą podejmowane w pięciu województwach w Polsce, a działania internetowe obejmą całą Polskę wraz z Polonią mieszkającą poza granicami kraju. Kampanię oficjalnie wspiera Monika Mrozowska, aktorka i propagatorka zdrowego stylu życia, autorka trzech książek o zdrowym odżywianiu. Mrozowska pojawi się już 20 kwietnia na wydarzeniu otwierającym Kampanię, które odbędzie się w warszawskim "Traffic Clubie"
o godzinie 10.00.

Poza wspólnym gotowaniem zdrowego posiłku z udziałem Moniki Mrozowskiej oraz warsztatami mądrej pielęgnacji prowadzonych przez kosmetolog marki tołpa.®, przede wszystkim będzie można wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez dr Tomasza Skalskiego, na temat pozyskiwania i wydatkowania życiowej energii, budowania symbiotycznych relacji z bliskimi czy stawiania sobie ekologicznych celów. Całe wydarzenie potrwa do godziny 17.00. Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji: porady ekspertów, prezenty od partnerów strategicznych Kampanii, a także komplety ekskluzywnie wydanych materiałów edukacyjnych.

Podobne warsztaty odbywać się będą do grudnia 2013 roku w największych miastach Polski. Szczegóły i zapisy na www.pozytywnyegoizm.pl

Styl.pl jest patronem medialnym wydarzenia.



Styl.pl/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: ekologia | afisz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama