Vinted ukarany. Musi zapłacić ponad 5 mln zł
Serwis Vinted został ukarany przez UOKiK i musi zapłacić ponad 5,3 mln zł kary. Postępowanie przeciwko spółce trwało od września 2021 roku - to reakcja na skargi, które napływały od konsumentów. Vinted zaczął rozsyłać maile do swoich użytkowników, w których informuje o przeniesieniu na nową platformę.
- Znany serwis Vinted musi zapłacić ponad 5,3 mln zł kary,
- Prezes UOKiK zakwestionował następujące praktyki: brak informacji o warunkach odblokowania pieniędzy ze sprzedaży i brak informacji o tym, jak nie dopłacać do "Ochrony Kupującego",
- 10 maja Vinted zaczął rozsyłać maile do swoich użytkowników, w których informuje o przeniesieniu na nową platformę.
- Serwis Vinted wydał oświadczenie w sprawie decyzji UOKiK. - Jesteśmy rozczarowani podjętą decyzją, od której będziemy się odwoływali - informuje Magdalena Szlaz, rzeczniczka prasowa Vinted.
Vinted to serwis, który cieszy się dużą popularnością. Dzięki niemu możemy pozbyć się ubrań, których już nie nosimy, jak i znaleźć prawdziwe perełki. UOKiK wziął serwis pod lupę po tym, jak zaczęły trafiać do niego skargi użytkowników, którzy informowali o nieprawidłowościach.
Postępowanie przeciwko spółce ruszyło we wrześniu 2021 roku. Jak czytamy w komunikacie, skargi na platformę Vinted.pl należącą do litewskiej spółki VINTED UAB wpływały do UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
- W przeprowadzonym postępowaniu ustaliliśmy, że Vinted poprzez brak przejrzystych informacji godził w zbiorowe interesy konsumentów i mógł przyczyniać się do tego, że ponosili oni straty finansowe. Wątpliwości co do praktyk Vinted występują nie tylko na rynku polskim. Działania spółki są obecnie przedmiotem analiz CPC (Consumer Protection Cooperation Network) - sieci współpracy organów państw europejskich, w czym również jako Urząd uczestniczymy - przekazuje w oficjalnym komunikacie Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zobacz również: Tak działają oszuści na Vinted. Ludzie tracą tysiące złotych