Jak wyposażyć biuro, by zapewnić komfort pracownikom

Współcześnie wyposażenie biura, do którego zapraszasz nowych pracowników jest niezwykle ważne. Kiedy znamy badania wykazujące, że ciągłe, ośmiogodzinne siedzenie na krześle przy biurku nie wpływa korzystnie na nasze zdrowie, musimy użyć wszystkich sił, by zagwarantować pracownikom całkiem inny standard. Warto skusić się na innowacyjne, niezwykle nowoczesne rozwiązania, o jakich w wielu biurach się nie śniło. Koniecznie sprawdź, jak można urozmaicić, a przy okazji usprawnić pracę w przedsiębiorstwie za pomocą nietuzinkowych mebli!

Biurko z regulacją wysokości - cechy i korzyści

Jednym z ciekawszych elementów wyposażenia biura, które ma być przyjazne pracownikom, ich postawie oraz kondycji fizycznej są biurka z regulacją wysokości. Jak dowiodły badania, człowiek pracujący na siedzące spala o 0,7 mniej kalorii, niż człowiek, który tę samą pracę wykonuje na stojąco. Z tego względu pracodawcy decydują się na biurka z regulacją wysokości, które dają pracownikom możliwość indywidualnego ustalania wysokości. Siedząca praca utrwala niekorzystny, statyczny wzorzec ruchowy, przez co pracownik ma osłabione mięśnie. Regularna zmiana pozycji z siedzącej na stojącą i odwrotnie sprawia, że ciało odpoczywa i relaksuje się. Metodą małych kroków postawa pracownika ulegnie znaczącej poprawie.

Zalety płynące z posiadania biurka z regulacją wysokości, to:

  • zwiększenie krążenia krwi,
  • zróżnicowana postawa odciążająca plecy,
  • zakończenie dnia pracy przy ustawieniu blatu w wysokiej pozycji sprawia, że następnego dnia rozpoczyna się pracę również postawą stojącą,
  • w czasie mówienia głos jest znacznie wyraźniejszy,
  • łatwość i szybkość obsługi, przez co nie trzeba tracić czasu na czytanie instrukcji obsługi,
  • możliwość dostosowania jednego biurka do kilku osób.

Nie tylko siedzenie bez ruchu - pracuj i ćwicz!

Pracownicy, który podczas swojej zmiany tylko siedzą, często łapią się na postanowieniu pójścia na siłownię. Niestety, zazwyczaj plan ten spala na panewce. Ogólne zmęczenie bardzo łatwo potrafi wyperswadować ten pomysł. Z tego względu warto korzystać z czasu, jakim dysponujemy pracując. Biurko z regulacją wysokości pozwala wzmocnić mięśnie, a wszystko dzięki stojącej postawie. Posiadając takie biurko można zmieniać pozycję nawet kilka razy dziennie, nie pozwalając ciału na zbytnie przyzwyczajenie do jednej postawy. Przy okazji pracy na stojąco, każdy pracownik śmiało może korzystać z platformy balansującej, która pozytywnie wpływa na krążenie krwi czy spalanie kalorii.

Kolejnym pomysłem na ćwiczenia w pracy jest rower bądź bieżnia biurowa. By nadrobić to, czego pracownik nie jest w stanie dokonać po całym dniu pracy, wystarczy poświęcić pół godziny rano i pół godziny po obiedzie. Daje to godzinę średniozaawansowanego treningu, który pozytywnie wpłynie na zdrowie.

W biurze nie musi być nudno!

Urozmaicenie pracy może mieć miejsce na różnych płaszczyznach. Pierwszym sposobem na aktywność są biurka z regulowaną wysokością, przy których można ćwiczyć swoje postawy. Ponadto, podczas pracy można korzystać ze stołka balansującego bądź siodłowego, które fantastycznie aktywują mięśnie tułowia oraz pleców. Mata anty-zmęczeniowa to kolejne ciekawe rozwiązanie, które pozwala odciążyć kolana, nogi i plecy.

W przedsiębiorstwie, które zatrudnia większą ilość pracowników, często znajdują się sale konferencyjne. Tam również można zastosować stoły z regulacją wysokości. Jak wykazują badania, wtedy pracownicy mogą stać się bardziej kreatywni, a poziom koncentracji wzrośnie.

Zazwyczaj biuro wyposażone w innowacyjne urządzenia, które pozwalają pracownikom zmieniać pozycję i aktywnie pracować przy komputerze to nie byle jaki lokal, a dobrze urządzona przestrzeń, która wręcz sama zachęca do pracy. Dobra aranżacja wnętrza jest bardzo ważna, gdyż dzięki niej każdy pracownik z przyjemnością chodzi do pracy i wykonuje swoje obowiązki najlepiej, jak potrafi.

Wyciszone biuro to lepsza wydajność pracownika

Duże biura, które zatrudniają kilkunastu lub kilkudziesięciu pracowników, często mają problem z akustyką. Niosące się hałasy w open space sprawiają, że pracownikom trudno jest się skupić na wykonywanym zadaniu. Rozwiązaniem takiego problemu mogą być przepierzenia otwartych przestrzeni, które ograniczą emisję hałasów.

Pierwszym sposobem są ścianki działowe z ekranów dźwiękochłonnych, które rozbijają fale dźwiękowe. Można je umiejscowić pomiędzy biurkami, dzięki czemu pracownicy zyskają nieco ciszy. Z pomocą tych ekranów możliwe jest wydzielenie specjalnych sekcji.

Innym sposobem są ścianki biurkowe, a dokładniej ekrany biurkowe, które charakteryzują się większą subtelnością. Montuje się je bezpośrednio na blacie, przez co każdy pracownik może cieszyć się skupieniem oraz brakiem rozpraszających bodźców. Panele ścienne to kolejny dobry sposób na oddzielenie biurek oraz zatrzymanie hałasu. Wszystkie te możliwości dostępne są na https://www.ajprodukty.pl/meble-biurowe/6205319.wf.

.
Dowiedz się więcej na temat: biuro | wystrój | aranżacja | praca
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy