Reklama

JAK NAPISAĆ ARTYKUŁ BLOGERSKI?

Dzisiejsi użytkownicy w Sieci polubili wpisy blogerskie. Bez wątpienia, blog to jeden z lepszych kanałów do rozbudowy treści na stronie firmowej. Artykuły blogerskie szczególnie sprawdzają się jako dodatkowe źródło informacji dla sklepów internetowych. Blog to przestrzeń, gdzie realizowany jest rich content w postaci wpisu eksperckiego lub porównania produktowego. To one dostarczają potencjalnemu kupującemu większa wiedzę na temat produktu niż krótki opis dostępny na podstronach sklepu internetowego. Jak stworzyć idealny tekst blogerski, który jednocześnie będzie ciekawy dla użytkownika i będzie miał wpływ na realizację strategii Content Marketingu? Przedstawiamy najważniejsze wskazówki na temat tworzenia wpisów eksperckich.

Dzisiejsi użytkownicy w Sieci polubili wpisy blogerskie. Bez wątpienia, blog to jeden z lepszych kanałów do rozbudowy treści na stronie firmowej. Artykuły blogerskie szczególnie sprawdzają się jako dodatkowe źródło informacji dla sklepów internetowych. Blog to przestrzeń, gdzie realizowany jest rich content w postaci wpisu eksperckiego lub porównania produktowego. To one dostarczają potencjalnemu kupującemu większa wiedzę na temat produktu niż krótki opis dostępny na podstronach sklepu internetowego.


Jak stworzyć idealny tekst blogerski, który jednocześnie będzie ciekawy dla użytkownika i będzie miał wpływ na realizację strategii Content Marketingu? Przedstawiamy najważniejsze wskazówki na temat tworzenia wpisów eksperckich.

ODPOWIEDNI TYTUŁ PRZYCIĄGNIE OKO CZYTELNIKA


Zacznijmy od tytułu: powinien być krótki, przyciągający i na tyle konkretny, aby określał temat wpisu blogerskiego. W zakresie SEO, tytuł nie powinien być dłuższy niż 55 znaków, aby w wynikach wyszukiwania wyświetlała się cała treść nagłówka. Najpopularniejsze elementy wykorzystywane do tworzenia nagłówków i tytułów to:
pytania, np. „Jak skutecznie stworzyć wpis blogerski?”liczby, np. „10 porad na temat tworzenia treści”Tytuł wpisu to wizytówka całej treści – skuteczny i przyciągający zainteresowanie nagłówek, to więcej połowa sukcesu.

Reklama



WPIS BLOGERSKI TO WIELE MOŻLIWOŚCI!

 
Budowanie narracji to nie tylko zadanie powieściopisarza, ale również copywritera. Jak sprawić, aby wpis blogerski stał się popularny? Warto na samym wstępie zawrzeć nieoczywiste informację, anegdoty lub nawiązanie do innych treści. Nawet w przypadku porównania produktowego, jest wiele możliwości niesztandarowego opowiadania. Forma wpisów blogerskich jest niezwykle plastyczna – tylko od umiejętności piszącego zależy ostateczny układ i zawartość treści.
Kolejnym istotnym zagadnieniem jest długość wpisu. Tekst ekspercki powinien przede wszystkim przedstawiać temat lub zagadnienie, a nie wykorzystywać odpowiednią ilość znaków. Informacja powinna być jednak na tyle skondensowana, aby długość wpisu nie odstraszyła czytelnika. Jeśli zagadnienie przedstawiane w artykule blogerskim jest szerokie i było wcześniej poruszane w innym wpisie na blogu firmowym, warto odesłać do wcześniejszych treści.
Dzięki temu, zainteresowany tematem użytkownik będzie mógł zapoznać się większą ilością informacji. Jeśli przedstawiane jest zupełnie nowe zagadnienie, tekst może zostać podzielony przez autora na dwie części, które zostaną opublikowane po sobie w krótkim odstępie czasu.



UKŁAD TREŚCI, KTÓRY NIE ZNIECHĘCA

 
Tekst zamieszczony w Sieci nie powinien być jednolity z dwóch powodów. Po pierwsze, wyszukiwarki, takie jak Google uznają teksty z podziałem na akapity, wypunktowaniami i cytatami za bardziej wartościowe.Pojawiają się na wyższych wynikach wyszukiwania i są częściej czytane przez użytkowników. Po drugie, paragrafy o długości 500-600 znaków z jasno określonym tematem przez śródtytuły, są bardziej przyjazne dla czytelników.


Warto wykorzystywać:

 

 

  • nagłówki,
  • śródtytuły,
  • wypunktowania,
  • zawartości odsyłające,
  • cytaty,
  • krótkie akapity.



 

 


Źródło: http://widoczni.pl/blog/

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy