Reklama

Listonosz z zawodu, filantrop z wyboru. Klaun Püppi

Chińskie przysłowie głosi „gdy nie wiesz co podarować, podaruj uśmiech”. Uśmiech to międzynarodowy język świata, pomaga w codziennej komunikacji z ludźmi, ułatwia spontanicznie rozładować napięte sytuacje, nastraja pozytywnie do samego siebie i … jest terapią na smutek.

Chińskie przysłowie głosi „gdy nie wiesz co podarować, podaruj uśmiech”. Uśmiech to międzynarodowy język świata, pomaga w codziennej komunikacji z ludźmi, ułatwia spontanicznie rozładować napięte sytuacje, nastraja pozytywnie do samego siebie i … jest terapią na smutek.

Niesienie uśmiechu to przesłanie, które przyświeca filantropijnej/bezinteresownej działalności nietypowego listonosza z Niemiec. Thomas Sieniawski, który na co dzień mieszka w Niemczech i pracuje w Deutsche Post jako listonosz, w wolnym czasie wykonuje najzabawniejszy i najbardziej osobliwy zawód świata – zawód klauna.

 

Od ponad 29 lat wcielając się w postać klauna Püppi odwiedza szpitale, przedszkola i szkoły w różnych zakątkach świata, przenosząc dzieci oraz dorosłych do świata fantazji i zarażając ich uśmiechem. Jest jedynym klaunem, który 8 razy odwiedził Kosowo ze swoim programem artystycznym, a jego występy oglądało już ponad 3,5 mln ludzi na świecie.

Reklama

 

Będąc listonoszem z zawodu, a w wolnym czasie klaunem, znajduje dodatkowo czas na działalność społeczną – jest również ratownikiem medycznym i od 29 lat członkiem Niemieckiego Czerwonego Krzyża. Organizował pomoc humanitarną dla 11 krajów, w tym także dla mieszkańców Kosowa. Do tej pory za jego pośrednictwem przekazano 37 ton pomocy humanitarnej. Za ofiarność i niesienie bezinteresownej pomocy parokrotnie otrzymał publiczne wyróżnienia i został uhonorowany Federalnym Krzyżem Zasługi od prezydenta Republiki Federalnej Niemiec Joachima Gaucka.

 

Ten nietypowy listonosz w 2008 roku zdobył tytuł najbardziej sympatycznego listonosza w całych Niemczech. Co kilka lat odwiedza ze swoim programem również Polskę, przywożąc dla dzieci drobne prezenty i gadżety, pozyskane dzięki wsparciu prywatnych i instytucjonalnych darczyńców. Swoim poczuciem humoru i upominkami wsparł również najmłodszych podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (Olsztyn 2010, 2013).

 Z dwutygodniową wizytą do Polski przybędzie 22 czerwca br., gdzie planuje odwiedzić szpitale i placówki dziecięce w województwie warmińsko-mazurskim.

 W prowadzeniu działalności charytatywnej wspiera go Deutsche Post z siedzibą w Bonn, która jest głównym sponsorem podejmowanych na rzecz dzieci akcji i inicjatyw. Według Thomasa Sieniawskiego w ten sposób Poczta Niemiecka przyczynia się do niesienia radości i uśmiechu dzieciom, które są naszą przyszłością.

Z Deutsche Post związany jest zawodowo od 33 lat, gdzie pracuje jako listonosz. W każdym tygodniu dysponuje jednym dniem wolnym, który przeznacza na działalność społeczną - występując z programem klauna w dziecięcych szpitalach w niemieckim mieście Hamm, gdzie mieszka.

 Jego mottem życiowym jest wniesienie odrobiny radości i uśmiechu do naszego szarego życia. I od ponad 29 lat udowadnia, że jest to możliwe, używając wyłącznie międzynarodowego języka, uśmiechu.

 Deutsche Post (Niemiecka Poczta), jest częścią Grupy Deutsche Post DHL, zatrudniającej ponad 480 tysięcy pracowników na całym świecie, zaś w samych Niemczech 206 tysięcy. Jako wiodąca organizacja w branży logistycznej i pocztowej, a jednocześnie dysponująca ogromnym potencjałem ludzkim, chętnie wspiera inicjatywy wolontariackie pracowników i czynnie angażuje się w projekty CSR przyjmując zasady społecznej odpowiedzialności. W ramach wieloletniej strategii CSR Deutsche Post DHL realizuje trzy główne programy: działania na rzecz ochrony klimatu GoGreen, pomocy logistycznej, w czasie katastrof i klęsk, żywiołowych GoHelp, wspierania edukacji i działań na rzecz lokalnych społeczności GoTeach.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy