Reklama

Reklama

Czas na trening personalny

Kto to jest trener personalny? Jakie umiejętności powinien posiadać? Jak powinien pracować?

Jak powszechnie wiadomo – „ruch to zdrowie”. Istnieje wiele różnych rodzajów ćwiczeń, które w atrakcyjny sposób pozwalają przywrócić harmonię i sprawność ciała. O jednym z rodzajów treningów opowie Jarek, trener personalny z Krakowa

 

Czym jest trening personalny?

 

Trening personalny to forma aktywności fizycznej. Klient określa cele i potrzeby dotyczące własnego wyglądu i formy fizycznej, a trener personalny dopasowuje program treningowy do konkretnych wymogów klienta.

Reklama

 

 

Czy treningi indywidualne są skuteczne?

 

Kiedy ćwiczysz oko w oko z trenerem, nie ma szans na małe oszustwo i uproszczenie sobie ćwiczenia. Stąd skuteczność treningów indywidualnych. Ale nie jest to jedyny gwarant sukcesu. Powodzenie treningu zależy również od tego, czy jest on ukierunkowany na potrzeby klienta. Dla trenera osobistego punktem wyjścia są właśnie pragnienia klienta. Trener przeprowadza treningi z klientem czuwając nad poprawnością i skutecznością wykonywanych ćwiczeń. Przed każdym spotkaniem z klientem trener rozpisuje plan treningowy w taki sposób, aby ćwiczący uniknął monotonii. Trener dba też o to żeby klient przez cały czas był zmotywowany i pełen zapału do osiągnięcia swojej wymarzonej formy i wyglądu.

 

            Jaki powinien być trener personalny?

 

Trener personalny powinien być nie tylko dobrym fachowcem, ale również dobrze rozumieć się z osobą ćwiczącą, dopasowując sposób pracy do indywidualnych potrzeb osoby trenującej. Trener personalny zanim przystąpi do treningu z klientem przeprowadzić wywiad trenerski.  Trener powinien być nauczycielem, psychologiem i przyjacielem. 

 

            Ile trwa indywidualny trening?

 

Trening trwa od 45-60 minut. To optymalny czas na wykonanie całej serii ćwiczeń.

 

Kobiety marzą o tali osy a mężczyźni o kaloryferze na brzuchu. Każdy z nas chce latem wyglądać pięknie. Jak?

 

Przede wszystkim należy pamiętać o jedzeniu śniadań. Niestety w rzeczywistości prawdopodobnie niewielki odsetek z nas przykłada do niego należytą uwagę. Jeśli zrezygnujesz z porannego posiłku, na obiad i kolację zjesz trzy razy tyle. Wygłodzony organizm potrzebuje więcej kalorii, aby nadrobić zaległości, bo przez cały dzień do ośrodka sytości nie docierały żadne informacje. Należy także ograniczyć słodycze, tłuszcze i zacząć uprawiać sport. Choć trudno jest zrobić pierwszy krok w kierunku wysiłku fizycznego, jego dobroczynny wpływ na nasz organizm odczuwalny jest szybko. Wszystko to za sprawą uwalniających się w trakcie ćwiczeń endorfin, które redukują ból i pozwalają nam poczuć się lepiej. 

 

                Dziękuję bardzo za rozmowę. 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama