Reklama

Reklama

Spacer nordycki dobry wiosną!

Nordic Walking z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową w Polsce. To przede wszystkich ciekawa i przyjemna forma odpoczynku, który jednocześnie przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia. Wielu nadal jednak myli spacer nordycki z wędrówkami górskimi przy pomocy specjalnych kijków oraz rehabilitacją dla osób starszych. Nordic Walkig to jednak coś zupełnie innego. To przede wszystkim sport, który warto uprawiać wiosną.

Nordic Walking z miesiąca na miesiąc staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową w Polsce. To przede wszystkich ciekawa i przyjemna forma odpoczynku, który jednocześnie przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia. Wielu nadal jednak myli spacer nordycki z wędrówkami górskimi przy pomocy specjalnych kijków oraz rehabilitacją dla osób starszych. Nordic Walkig to jednak coś zupełnie innego. To przede wszystkim sport, który warto uprawiać wiosną.

Skoordynowany marsz z odpowiednio dobranymi kijkami powoduje odciążenie naszego kręgosłupa oraz stawów podczas podejmowanego wysiłku. Szczególnie dotyczy to stawów kolanowych i biodrowych. Przewagą Nordic Walking’u, od popularnego joggingu i zwykłego marszu jest fakt, że podczas nordyckiego marszu pracują partie mięśni całego ciała. Prócz mięśni nóg i pośladków, które są najbardziej obciążone, równie intensywnie pracują także ręce, ramiona i klatka piersiowa. W dodatku, podczas treningu, zwiększa się wydatek energetyczny o 50%, co bardzo pomaga w procesie redukcji tkanki tłuszczowej.

Reklama

Oczywiście niewątpliwą zaletą Nordic Walking jest kontakt ze świeżym powietrzem i dotlenienie organizmu. Przy zachowaniu odpowiedniej i stałej prędkości marszu, dotleniamy nasz układ oddechowy i powodujemy zwiększenie powierzchni płuc. Dzięki temu, do organizmu dostaje się więcej powietrza, co pobudza do pracy układ sercowo-naczyniowy. Zmobilizowane przez marsz do pracy serce ma siłę, aby pompować więcej krwi, co przekłada się na większe dotlenienie wszystkich komórek organizmu.

Kiedy zaczynasz przygodę z NW

 W tej dyscyplinie sportu, niezwykle ważne jest odpowiednie dostosowanie kijków do naszych predyspozycji a także możliwości. Kijki nie mogą być takie same jak te, których używamy podczas jazdy na nartach czy wspinaczce górskiej. Przede wszystkim powinni być wyposażone w trwałe uchwyty i paski przy rękojeści. Sama rękojeść musi być odpowiednio dopasowana do wielkości i kształtu dłoni. Kijki powinny posiadać wymienne końcówki w zależności od podłoża, na którym będziemy uprawiali trening. Inna bowiem przyczepność kijków potrzebna jest, kiedy chodzimy po piasku, śniegu a inna podczas treningu na asfalcie.

 Błędne jest myślenie, że regulowane na wysokość kijki są lepsze i bardziej funkcjonalne. Często są one po prostu mniej wytrzymałe, dlatego warto zainwestować w kijki jednolite, dobrze dobrane już w sklepie. Warto zwrócić także uwagę na tworzywo, z jakiego wykonane są kijki do Nordic Walkingu. Najlepiej, gdyby było to aluminium lub włókno węglowe. 

 Spacerem po zdrowie

 Nordic Walking może uprawiać każdy niezależnie od wieku i stanu zdrowia. To sport, który uprawia się bezpiecznie, bez większej obawy poniesienia kontuzji. Przewagą Nordic Walkingu nad innymi dyscyplinami fitness jest fakt, że można go uprawiać w dowolnym klimacie, w dowolnym terenie, na każdej nawierzchni. Trening nie jest zależny od pogody, bowiem spacer nordycki można uprawiać przez cały rok. Zamiast spędzać czas po pracy przed telewizorem, lepiej wziąć kijki w dłonie i wspólnie ze znajomymi pomaszerować po zdrowie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy