Reklama

Reklama

Sposoby na młode serce

Cierpliwie znosi twoje złe traktowanie: papierosy, tłustą dietę… Ale w końcu może powiedzieć STOP. Zobacz, jak mu pomóc.

Chcesz żyć pełnią życia? Zacznij dbać o swoje serce. Jeśli ono będzie w dobrej kondycji, Ty też będziesz cieszyć się każdą chwilą.

Od dziś nie tylko twoje serce ciężko pracuje, ty też musisz trochę się postarać i zrobić coś dla niego. Ruch i wypoczynek to podstawa dobrego samopoczucia. Dodaj do tego zdrowe nawyki żywieniowe, a serce będzie biło jak dzwon.

Zasady diety


W swoim codziennym menu uwzględnij błonnik. Pomaga on utrzymać prawidłowy poziom cholestorolu (wiąże w jelitach tłuszcz i usuwa go). Dziennie potrzebujesz 30-40 g błonnika. Znajdziesz go w warzywach, owocach, kaszach i produktach pełnoziarnistych.

Reklama

Z kolei umiar musisz zachować w spożywaniu soli, bo ta zatrzymuje wodę w organizmie, a to sprawia, że tętnice stają się zbyt "pełne" i zaczyna rosnąć ciśnienie. Zmniejsz również spożycie tłuszczów. Nie rezygnuj jednak z nich całkowicie, wyeliminuj tłuszcze zawarte w mięsie, tłustych serach, wędlinach oraz ciastach.

Postaw na tłuszcze roślinne - nie zapominaj o dodatku oliwy do sałatek. No i unikaj smażenia potraw w głębokim tłuszczu. Pamiętaj, że ryby to bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, a zatem wprowadzaj je częściej do swojego menu. Jednym słowem - polub dietę śródziemnomorską.

Z domowej apteczki


Codziennie, rano i wieczorem, wypij szklankę wody z sokiem z połówki cytryny i łyżeczką miodu. Natkę lub korzeń pietruszki dodawaj do każdej potrawy (działa moczopędnie, a więc obniża ciśnienie).

Czosnek ma podobne działanie jak pietruszka. Dlatego jedz go regularnie.

Zobacz także:


Tele Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy