Reklama

Reklama

Piersi młodej mamy

W czasie ciąży twoje piersi powiększyły się i ładnie zaokrągliły. Jeśli właściwie zadbasz o skórę na biuście, zmniejszysz ryzyko pojawienia się rozstępów i utraty jędrności skóry.

Nie jest prawdą, że ciąża i karmienie niszczy piersi. To nieodpowiednia pielęgnacja (lub jej brak) jest przyczyną kłopotów z biustem.

Jeśli u dziewczyny w okresie dojrzewania pojawiły się rozstępy w okolicy brzucha, bioder czy pleców, to można oczekiwać, że będzie je miała także w czasie ciąży.

Codzienny hydromasaż

Rozciągnięta skóra potrzebuje czasu, by wrócić do stanu sprzed ciąży. Pomożesz jej codziennym masażem piersi. Wykorzystaj strumienie ciepłej i zimnej wody. Ciepła rozszerzy naczynia krwionośne, zimna je obkurczy. Hydromasaż powinien trwać ok. 5 min. Następnie wmasuj w piersi preparaty nawilżające i napinające, ale uwaga, jeśli karmisz, używaj wyłącznie kosmetyków przeznaczonych dla matek – zyskasz pewność, że nie uczulisz dziecka.

Reklama

Bolące brodawki spryskuj wodą termalną w sprayu, która łagodzi podrażnienia i wpływa na ukrwienie piersi oraz ich ujędrnienie. Możesz je smarować łagodną oliwką dla dzieci.

Stanik obowiązkowy

Gdy nie będziesz nosić stanika, więzadła podtrzymujące piersi rozciągną się i biust stanie się obwisły. Kup biustonosz, który ma szeroki pas podtrzymujący piersi. Unikaj bielizny, która uciska i drażni piersi (np. koronek). Ramiączka powinny być na tyle szerokie, by nie wrzynały się pod wpływem ciężaru.

Napinaj mięśnie

Codziennie wykonuj proste ćwiczenie: napnij mięśnie barków, unieś ramiona, utrzymaj je kilka sekund, a potem opuść. Znakomicie twojemu biustowi zrobi pływanie (zwłaszcza żabką). Nie chcesz rozstawać się z dzieckiem? Zapisz się na wspólne zajęcia.

Większe o trzy rozmiary

W czasie dziewięciu miesięcy piersi mogą powiększyć się nawet o trzy rozmiary. Najbardziej rosną pod koniec ciąży, gdy zwiększa się objętość gruczołu mlekowego.

Ważna dieta

Za elastyczność skóry odpowiada m.in. witamina E oraz cynk. Warto więc zadbać, by w jadłospisie mamy nie zabrakło zielonych warzyw liściastych, chleba pełnoziarnistego i kiełków. Cynk znajdziesz m.in. w owocach morza oraz orzechach.

JOG

Tele tydzień 39/2011

Tele Tydzień
Dowiedz się więcej na temat: Piersi

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje