Reklama

Reklama

​Paprocki & Brzozowski dla dawców szpiku

Sieć sklepów Biedronka, projektanci Paprocki & Brzozowski oraz Fundacja DKMS Polska połączyli siły, aby promować dawstwo szpiku kostnego.

Szerzeniu idei służą zaprojektowane specjalnie na tę okazję koce i poduszki, które od 20 lipca dostępne będą wyłącznie w sklepach Biedronka.

Partnerzy tego szczytnego przedsięwzięcia chcą zwrócić uwagę na to, że rak krwi jest jedną z najczęstszych i najgroźniejszych chorób dziecięcych. W wielu przypadkach najskuteczniejszym lekarstwem jest przeszczep szpiku kostnego. Jednak pomimo ponad 25 milionów dawców zarejestrowanych w światowych bazach w 2015 roku, prawdopodobieństwo znalezienia zgodnego genetycznie wynosi 1:20 000.

Reklama

Jednym z elementów kampanii promującej ideę dawstwa są koce oraz poduszki z nadrukami znaków zodiaku zaprojektowanymi przez duet Paprocki&Brzozowski. Nadruki obrazują wyobrażenia i styl rysowania dzieci. Każdy koc i poduszka opatrzone są banderolą zawierającą informację o stronie internetowej, na której można się rejestrować, aby zostać dawcą krwiotwórczych komórek macierzystych (krwi lub szpiku).

Każdy może pomóc, rejestrując się w bazie dawców krwiotwórczych komórek macierzystych prowadzonej przez Fundację DKMS Polska.

- Pragniemy, aby jak najwięcej osób dowiedziało się, że z rakiem krwi można nie tylko walczyć, ale i wygrać - mówi Dorota Wójtowicz-Wielgopolan z Fundacji DKMS Polska. - Doskonałym tego przykładem jest dziewięcioletni Piotruś, u którego wykryto białaczkę, gdy miał tylko 3 latka. Po roku leczenia lekarze zdecydowali, że jedynym skutecznym lekarstwem dla niego może być przeszczep szpiku, którego dawcą został jego bliźniak genetyczny -  były pracownik Biedronki. To dzięki niemu chłopiec dostał szansę na powrót do zdrowia i normalne życie.

Obaj spotkali się po raz pierwszy 24 czerwca podczas konferencji prasowej organizowanej przez sieć sklepów Biedronka oraz Fundację DKMS Polska. Udział w niej wzięli także projektanci Mariusz Brzozowski i Marcin Paprocki. Od 2012 roku są oni zarejestrowani w bazie DKMS Polska i aktywnie promują ideę dawstwa.

- Zaprojektowaliśmy wzory na kocach i poduszkach, ponieważ wierzymy, że dzięki tym produktom i informacjom zawartym na ich etykietach, jak najwięcej osób zarejestruje się w bazie fundacji - mówi Marcin Paprocki.

Koce i poduszki zaprojektowane przez znanych projektantów specjalnie na potrzeby wspólnej akcji z Fundacją DKMS i siecią Biedronka będą dostępne w sprzedaży od 20 lipca - koce w cenie 39,99 zł, a poduszki w cenie 19,99 zł.

 

Styl.pl/materiały prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy