Reklama

Reklama

Kosmetyczne firmy gwiazd. Tak zbijają majątek

Piękne, znane, podziwiane - błyszczą na scenie i dużym ekranie, są bożyszczami nastolatek na całym świecie. Miliony fanek i fanów z zapartym tchem śledzą każdy ich krok i przedsięwzięcie. Kiedyś gwiazdy filmu i piosenki zarabiały na występach przed publicznością. Dziś ich źródła dochodu oparte są na różnorodnych aktywnościach, niekoniecznie związanych ze sztuką. Wśród żeńskiej części idolek młodzieży popularny jest zwłaszcza przemysł kosmetyczny - tu gwiazdy dorabiają się naprawdę sporych fortun.

Millie Bobby Brown i florence by mills

18-letnia gwiazda szturmem zdobyła serca widzów jako serialowa Jedenastka w przebojowym serialu Netflixa "Stranger Things", odgrywa także tytułową rolę w innej hitowej produkcji "Enola Holmes". Jej kariera rozwija się nieprzerwanie od 6 lat, kiedy to po raz pierwszy pojawiła się na szklanym ekranie. Razem z uwielbieniem przyszedł także hejt, jednak Millie stawiła mu czoło i ciągle uzmysławia młodym ludziom, że należy z nim walczyć i nie poddawać się nawet, gdy sytuacja wydaje się beznadziejna.

Oprócz aktorstwa pasją Millie Bobby Brown jest także fotomodeling - pojawiła się na okładkach Elle, Glamour, Marie Claire, InStyle, Harper’s Bazaar czy Teen Vouge. W 2019 na rynku zadebiutowała jej autorska marka kosmetyczna florence by mills - aktorka miała wtedy 15 lat a nazwa marki jest hołdem złożonym prababci, która miała na imię właśnie Florence.

Reklama

Sama Millie Bobby Brown stawia raczej na naturalny wygląd i lekki makijaż typu "no makeup" w mocniejszym makijażu pojawia się od wielkiego dzwonu, florence by mills natomiast to marka dedykowana młodym osobom z pokolenia Z. Aktorka postawiła na produkty pielęgnacyjne i kosmetyki do makijażu wspierające zmiany, które zachodzą w skórze młodych osób podczas okresu dojrzewania. Wegańska formuła, prosty skład i minimalistyczne opakowania w charakterystycznym odcieniu jasnego fioletu  to ich znak rozpoznawczy. Firma z roku na rok przynosi coraz wyższe przychody, a wartość majątku młodziutkiej aktorki szacowana jest na 10 milionów dolarów.

Selena Gomez i Rare Beauty

Kosmetyki do makijażu firmowane twarzą aktorki i piosenkarki podbiły nie tylko amerykański rynek. Gwiazda aktywnie promuje je także w swoich kanałach społecznościowych. Osią działania firmy Seleny Gomez są kosmetyki do makijażu, które mają jedynie podkreślać naturalne piękno, zamiast je maskować. "Makeup stworzony, byś czuła się dobrze bez ukrywania tego, co czyni cię wyjątkową" - głosi hasło przewodnie firmy, której wartość szacuje się na 60 milionów dolarów.

Idolka nastolatek zadbała także o społecznie odpowiedzialny biznes - 1% ze sprzedaży kosmetyków przeznaczony jest na wsparcie organizacji pomagających osobom zmagającym się z zaburzeniami psychicznymi. To ważne, zwłaszcza w kontekście normalizowania chorób psychicznych w społeczeństwie. Sama Selena Gomez wyznała otwarcie, że od lat mierzy się z chorobą afektywną dwubiegunową. Miała także paranoje i lęki, o czym szczerze opowiedziała w filmie dokumentalnym "Selena Gomez: My Mind and Me".

Kim Kardashian i SKKN

Po sukcesie siostry - Kylie Jenner, która zbudowała kosmetyczne imperium, także Kim Kardashian-West postanowiła w 2017 postawić na branżę beauty i zapragnęła mieć własną markę kosmetyczną. Już sama premiera okazała się hitem - asortyment rozszedł się jak ciepłe bułeczki w niespełna 20 minut. Gwiazda postawiła na kolorowe kosmetyki do makijażu, kładąc nacisk zwłaszcza na makijaż ust i oczu lansując przy okazji trend mocnego konturowania twarzy i podkreślania kości policzkowych, który szybko stał się hitem wśród milionów kobiet na całym świecie.

Usta w kolorze nude, mocno podkreślone brwi i policzki oraz wyrazisty makijaż oczu, tak charakterystyczny dla gwiazdy, był kopiowany przez influencerki urodowe i makijażystów w każdym zakątku globu. Niepodziewanie dla wszystkich sławna żona Kanye’go Westa w 2021 roku ogłosiła zakończenie  działalności w obecnym kształcie i tym razem zapowiedziała nową erę w pielęgnacji twarzy, śmiało wchodząc na rynek z marką SKKN. Rytuały pielęgnacyjne, które wykonywać można w domowym zaciszu z miejsca zyskały miliony fanów i fanek, a Kim Kardashian konsekwentnie poszerza swoją ofertę i nieźle na niej zarabia - jej majątek szacuje się na 1,8 miliarda dolarów.

Rihanna i Fenty Beauty

Urodzona na Barbadosie piosenkarka zawsze śmiało eksperymentowała ze swoim wizerunkiem nie tylko na scenie. Ikoniczne stylizacje i makijaże mają już miano kultowych. Riri niejednokrotnie podkreślała jak dumna jest ze swojego pochodzenia a jej marzeniem było stworzyć kosmetyki, których będzie może używać niezależnie od koloru skóry. To marzenie spełniło się w roku 2017, kiedy to powstała marka Fenty Beauty, która swą nazwę zawdzięcza nazwisku swojej sławnej założycielki, artystka bowiem w oficjalnych dokumentach figuruje jako Robyn Rihanna Fenty.

Marka została entuzjastycznie przyjęta przez fanów i fanki. Entuzjazm wzbudził zwłaszcza pomysł stworzenia 40 różnych odcieni podkładu, odpowiedniego do różnego typu cery. Piosenkarka jako przedstawicielka mniejszości od początku podkreślała jak ważny jest dla niej inkluzywny charakter marki.

W 2019 roku ogłoszono partnerstwo z koncernem LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton, z którym Rihanna stworzyła także kolekcję ubrań sygnowanych brandem Fenty - była pierwszą kobietą, która miała taką możliwość, znalazła się tym samym pośród tak uznanych marek jak Dior, Fendi czy Givenchy. Ten modowy eksperyment został zawieszony w 2021 roku a Rihanna kontynuuje budowanie swojego imperium odkrywając co raz to inne możliwości zarabiania na swojej popularności - jej majątek, podobnie jak Kim Kardashian, szacuje się na 1,8 miliarda dolarów.

Zobacz także:

Millie Bobby Brown. 18-letnia gwiazda Stranger Things lubi prowokować

Rihanna kusi w prześwitującej sukni. Pokazała za dużo?

Styl.pl/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Selena Gomez | Millie Bobby Brown | Kim Kardashian | Rihanna | kosmetyki

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy