Reklama

Idealna kosmetyczka - opinie użytkowniczek Styl.pl

Użytkowniczki Styl.pl pomogły nam stworzyć złote zasady, które ułatwią wybór gabinetu kosmetycznego marzeń.

Amelia

Cechy idealnej kosmetyczki:

- Uprzejma i uśmiechnięta - w końcu wizyta w gabinecie kosmetycznym powinna być dla nas formą relaksu, odprężenia się, tym bardziej, gdy idziemy na mało przyjemne zabiegi jak np. manualne oczyszczanie. Opryskliwość, brak taktu, niezadowolenie nie jest mile widziane, choć doskonale rozumiem, że każdy może mieć słabszy dzień. Raz niestety miałam do czynienia z opryskliwą kosmetyczką... i już więcej nie skorzystałam z jej usług.

- Fachowość i dobra znajomość zabiegów, umiejętność wytłumaczenia ich przebiegu, oddziaływania poszczególnych składników - jest to ważne, gdy chcemy wiedzieć, co dokładnie służy naszej skórze, z jakich składników składają się dane maski czy peelingi, w szczególności, gdy chcemy skorzystać z usług innej kosmetyczki np. podczas wizyty w hotelu SPA :-)

Reklama

- Umiejętność doradzenia, w jaki sposób pielęgnować skórę w domu, jakich kosmetyków używać, pomoc w określeniu rodzaj cery, wskazanie czego unikać, a na co zwrócić większą uwagę przy pielęgnacji skóry twarzy.

- Dbałość o higienę i estetyczny wygląd salonu, czystość fotela, ręczników, koca, materiałów do wykonywania zabiegów. Nie ma nic gorszego niż widoczny brud czy kurz. Natomiast nie ma nic wspanialszego i bardziej relaksującego niż miły zapach, zapalone świeczki, dobra kawa, porządek i łagodna muzyka w tle.

- Umiejętność rozmowy z klientką - nie mówię tu o nieustającej gadaninie, ale swobodnej przyjemnej rozmowie. Całkowite milczenie też może być mało przyjemne, choć wiadomo - każda klientka lubi co innego :-) Dla mnie jak najbardziej luźna rozmowa jest wskazana, ale lubię w odpowiednim momencie się wyciszyć.  

To podstawowe cechy, którymi kieruję się przy wyborze kosmetyczki. Cech jest wiele, ale jak wiadomo, gusta są różne i każda kobieta szuka salonu pod swoje wymagania. Myślę, że te, które wymieniłam są uniwersalne i wskazują, co generalnie powinna reprezentować sobą osoba, w której ręce oddajemy naszą twarz i ciało.  

Agnieszka

1.  Zadbana i elegancka

2. Uprzejma

3. Kulturalna

4. Troskliwa o klienta

5. Wykształcona

6. Wyrozumiała

7. Towarzyska

8. Rozmowna

9. Powinna dbać o higienę osobistą

10. Cierpliwa

11. Budząca sympatię

12. Powinna emanować dobrą energią  

Katarzyna

Czysta, zadbana, profesjonalna. Wiecie jak to jest, wchodzicie do salonu fryzjerskiego a pani fryzjerka ma na głowie chaos niekontrolowany rodem z innej epoki tudzież trwałą ondulację? Ja wiem jak to jest. I wiem, że szybko trzeba się ulotnić, bo w powietrzu wisi smak porażki. To samo tyczy się pań kosmetyczek. Czystość i ich wygląd wiele mówi. Patrzę na dłonie, bo naprawdę są wizytówką człowieka. Kosmetyczka, która dba o siebie jest najlepszą reklamą tego co robi i co oferuje klientkom. To wiadome, że panie powinny być uśmiechnięte, rozmowne, miłe itd. Ale tak naprawdę liczy się dla mnie ich profesjonalizm. To one powinny znać się najlepiej na tym co robią.

Nie lubię. gdy pani w gabinecie pyta się mnie, co ja bym sobie życzyła. Bo ja mam prawo się nie znać. Lubię i cenię, gdy ktoś zbada moją skórę, zaproponuję odpowiedni zabieg, dobierze idealne kosmetyki. Tu nie pomoże uśmiech, jeśli ktoś nie zna się na rzeczy.  

Donata

1. Z pasją: kocha to co robi, sprawia jej to przyjemność.

2. Ukierunkowana: zadowolenie klienta to priorytet.

3. Dobry doradca: służy dobrą radą, z wyobraźnia, potrafi słuchać.

4. Optymistka: pozytywnie nastawiona do życia.

5. Liderka: kobieta pełna inspiracji.

6. Elastyczna: dopasowuje się do potrzeb klienta.

7. Gustowna: elegancka i ze smakiem.

8. Energiczna: spontaniczna w działaniu.

9. Mistrzyni perswazji: przekona do najodważniejszych zabiegów.

10. Czarodziejka: sprawia, że po wizycie czuje się seksowna, odważna, gotowa na wszystko kobieta.  

Aneta

1. Komunikatywna - musi umieć rozmawiać z każdym klientem niezależnie od płci i wieku.

2. Profesjonalna i wykwalifikowana.

3. Uśmiechnięta i miła.

4. Musi umieć polecić zabiegi odpowiednie dla indywidualnego klienta.

5. Nie może zawstydzać klienta.

6. Musi dochowywać tajemnic klientów i nie plotkować w czasie zabiegu - rozmowa tak, plotki nie.

7. Musi skupić się na kliencie, a nie rozmawiać sobie z koleżankami, czy pisać sms-y.

8. Musi mieć zadbane dłonie i krótkie paznokcie, nie wyobrażam sobie wytipsowanej kosmetyczki, która robi mi oczyszczanie twarzy (koszmar wiem, co mówię).

9. Dobrze by było gdyby była ładna, ale nie jest to wymóg konieczny.

10. Nie może przenosić swoich frustracji na klienta. Każdy ma gorszy dzień, ale praca to nie miejsce, w którym można stroić fochy.

Ewa

1. Skromna - jej strój i makijaż w żadnym wypadku nie może być krzykliwy i wyzywający. Niedopuszczalne są długie paznokcie, nie mówiąc już o tipsach.

2. Zadbana - wygląd kosmetyczki ma nas zachęcać do skorzystania z jej usług, kosmetyczka powinna być żywą reklamą gabinetu. Powinna być schludnie uczesana i stosownie umalowana. Przyszłe klientki powinny zerkać na nią z nutą zazdrości, wierząc, że wkrótce i one będą tak wyglądać.

3. Czysta - kosmetyczka to zawód porównywalny z zawodem lekarza. Wnętrze gabinetu, jak i ona sama powinny więc lśnić czystością, zachęcać do skorzystania z usług.

4. Potrafiąca wyczuć nastrój klienta - każdy człowiek jest inny. Jeden w gabinecie pragnie ciszy, relaksu i nastrojowej muzyki, inny wygadania się, wyżalenia , czy zwykłego babskiego poplotkowania. Zadaniem kosmetyczki jest odgadnięcie i dostosowanie się do preferencji klienta.

5. Inteligentna, oczytana - jednym słowem powinna być (na życzenie) wymarzonym rozmówcą.

6. Staranna i dokładna.

7. Służąca radą i pomocą.

8. Uśmiechnięta.

9. Potrafiąca wyjađnić działanie poszczegółnych zabiegów, urządzeń, preparatów itp.

10. Rzetelnie przygotowana do wykonywanego zawodu.

Jolanta

1. Po pierwsze - higiena. Higiena i schludny wygląd to podstawa. Kosmetyczka z długimi paznokciami albo tipsami nie wzbudza zaufania, bo wszyscy wiedzą, ile bakterii może kryć się pod paznokciami. Długie, rozpuszczone włosy też nie są wskazane, jeśli kosmetyczka ma się nad nami pochylać...  

2. Po drugie - rozmowa. Kosmetyczka zawsze, przed rozpoczęciem zabiegu, powinna zapytać, czy nie jesteśmy uczuleni na jakiś składnik kosmetyków, czy mieliśmy już taki zabieg wykonywany, itd. Niestety, ale większość kosmetyczek o tym zapomina :(  

3. Po trzecie - wiedza. Wygląd naszej skóry, włosów i paznokci uzależniony jest od wielu czynników: diety, trybu życia, poziomu hormonów. Prawdziwa “Miss Kosmetyczek" powinna mieć szeroką wiedzę nie tylko z kosmetologii, ale także dziedzin pokrewnych, i móc odpowiednio doradzić.

Teresa

- Profesjonalna w każdym względzie, by móc nie tylko wykonać najlepiej jak tylko potrafi każdy zabieg, ale i bez trudu wytłumaczyć, co bardziej dociekliwej klientce wszystkie podjęte czynności  

- Pomocna, by doradzić który zabieg (i dlaczego) będzie dla niej na tę chwilę najbardziej  wskazany  

- Delikatna, bo czuły dotyk to dla wrażliwej cery połowa sukcesu, by zabieg był w pełni komfortowy  

- Uśmiechnięta, bo w asyście pozytywnej aury łatwiej się odprężyć  

- Troskliwa - by każdy klient mógł liczyć na należytą uwagę podczas zabiegu i dostosowane warunki do własnych potrzeb (np. muzyka/jej brak, koc do przykrycia nóg)

Dorota

1. Sympatyczna i kulturalna - liczy się pierwsze wrażenie.

2. Powinna "znać się na rzeczy" - kompetentność to podstawa.

3. Ważne jest by potrafiła doradzić klientowi.

4. Kosmetyczka powinna także wyjaśnić, w jaki sposób przeprowadzić dany zabieg, jak to będzie wyglądało, czego klient może się spodziewać i jaka będzie cena - klient czuje się wtedy wyjątkowy. Wiem sama po sobie, że z przyjemnością chodzę się do  kosmetyczek, które traktują klienta indywidualnie.

5. Zabiegi czasami trwają dłużej dlatego kosmetyczka powinna w tym czasie starać się rozmawiać z klientem. Cisza powoduje uczucie zakłopotania i zmieszania.

6. Dodatkowo powinna zachęcić klienta do ponownego skorzystania z usług. Wg mnie dobrym sposobem jest rozdawanie próbek kosmetyków, czy udzielanie zniżek na kolejne zabiegi :)  

Aleksandra

1. Wizyta w gabinecie powinna być przyjemnością, bez znaczenia, czy robimy pedicure czy tzw."zdzieranie twarzy".

2. Fachowe pytania w tzw.wywiadzie.  

3. Wiedza kosmetyczki o różnych schorzeniach,tych popularnych (trądzik różowaty) i tych mniej (gronkowiec naskórkowy).

4. Intymność nade wszystko - cały gabinet nie musi wiedzieć o moich problemach skórnych.  

5. Profesjonalna obsługa - bez zbędnych kometarzy w stylu "Ojej, ale ma pani cerę..."  

6. Schludne otoczenie - uspokajające kolory, delikatne zapachy, dźwięki miłe dla ucha.   

7. Mówię stanowcze NIE szpitalnemu designowi.  

8. Stanowcze NIE dla szpitalnych zapachów.  

9. Rzeczowe informacje na temat polecanych zabiegów.  

10.  Czystość zarówno pomieszczeń, jak i kosmetyczek oraz obsługi.  

11. Brak gwaru jak na bazarze i plotkujących kosmetyczek między sobą, jaką i z czym miały klientkę.  

12. Cisza i okoliczności sprzyjające odprężeniu - dla wielu z nas wizyta w gabinecie kosmetycznym to "ucieczka"od codzienności, gwaru dzieci. To nagroda za trudy dnia codziennego.      


Styl.pl
Dowiedz się więcej na temat: wizyta u kosmetyczki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama