Paul Smith
Paul Smith to marka globalna - kolekcje sprzedawane są w 75 krajach oraz w 17 butikach w Anglii.
Kiedy Paul miał 16 lat jego ojciec nakłonił go do pracy na stanowisku pomocnika w lokalnym magazynie tekstylnym, w rodzinnym mieście Nottingham. Sportowa pasja i ambicja Paula, by zostać profesjonalnym cyklistą wyścigowym, legnie w gruzach, gdy w wieku 17 lat ulegnie poważnemu wypadkowi rowerowemu. W ciągu sześciu miesięcy spędzonych w szpitalu, Paul zaprzyjaźnia się z wieloma osobami, po zakończonej rekonwalescencji umawiają się na spotkanie.
Przypadkowo miejscem spotkania był pub, gdzie spotykali się studenci z lokalnej szkoły sztuk pięknych. Rozmawiali o malarstwie Mondriana, Warhola, Kokoshki, Bailey'a, słuchali muzyki Rolling Stones, Milesa Davisa i innych. To wtedy Paul zdecydował, że chce być częścią tego świata, pełnego kolorów i idei.
Przez kolejne dwa lata Paul zarządza własnym butikiem w Nottingham, a zachęcany przez swoją przyjaciółkę Pauline Denyer (dziś żonę), w 1970 r. otwiera niewielki sklep. Rozpoczął wieczorowo naukę krawiectwa i z pomocą Pauline (absolwentki RCA Fashion) wreszcie udaje mu się stworzyć, to o czym marzył... W 1976 r. Paul pokazuje w Paryżu pierwszą kolekcję męską pod marką Paul Smith.
W branży od ponad 30 lat, Paul Smith uznawany jest za wiodącego brytyjskiego designera. W modzie udaje mu się przekazać wrodzone poczucie humoru ze szczyptą intrygi i dużą dozą miłości do tradycji i klasyki.
Dziś marka Paul Smith to aż 13 różnych kolekcji:
- Paul Smith Mainline dla kobiet i dla mężczyzn,
- PS by Paul Smith,
- Paul Smith Jeans,
- Paul Smith London,
- R.Newbold (na rynku japońskim),
- Paul Smith Black,
- Paul by Paul Smith,
- Paul Smith Accessories,
- Paul Smith Shoe,
- Paul Smith Fragrance,
- Paul Smith Watches
- Paul Smith meble i "przedmioty"
Butiki Paul Smith odzwierciedlają charakter projektanta i jego designu: bezbłędna angielskość - z intrygującą domieszką nieoczekiwanego... Każdy sklep Paul Smith jest inny, od szokująco różowego budynku zdobionego stylizacją filmową na Melrose Avenue w Los Angeles, po japoński ogród w sercu galerii Jingumae w Tokio. Każdy butik jest zarazem witryną dla wyjątkowych i ekscentrycznych przedmiotów dopełniających kolekcje ubrań, z ogromnym wyborem biżuterii, książek, sztuki i antyków.
Paul Smith wyjaśnia swoją eklektyczną estetykę: "Jesteśmy wiodącą i wyłącznie brytyjską marką. Łączymy niepowtarzalne antyki z wysokiej jakości krawiectwem: krzesło, na którym siedzisz mierząc kostium jest na sprzedaż, możemy zapakować kostium, a krzesło będzie czekało na Ciebie, gdy wrócisz do domu".
Paul Smith to marka globalna - kolekcje sprzedawane są w 75 krajach oraz w 17 butikach w Anglii. Paul jest osobiście zaangażowany w projektowanie ubrań, wybór tkanin, akceptowanie lokalizacji butików i doglądanie rozwoju firmy. Marka Paul Smith posiada imponujące i wyjątkowe showroom'y w Londynie, Paryżu, Mediolanie, Nowym Jorku, w Tokio.
Paul Smith od początku jest integralną "częścią" firmy: designer i szef zarazem, jest stale zaangażowany w każdy aspekt jej funkcjonowania, dzięki czemu Paul Smith Limited zachowała element osobisty, indywidualny, często utracony w firmach podobnego formatu.