Reklama

Reklama

5 zalet spożywania błonnika

Błonnik charakteryzuje się tym, że po spożyciu nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym. Ma niebagatelne znaczenie zarówno dla prawidłowej pracy jelit jak i całego naszego organizmu.

Koniec z nadwagą

Błonnik pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę. Posiada właściwość pochłaniania wody, dzięki czemu pęcznieje w żołądku, zmniejszając tym samym uczucie głodu.

Błonnik na problemy jelitowe

Błonnik wędruje przez cały przewód pokarmowy w stanie praktycznie niezmienionym. Wchłania po drodze wodę, co zwiększa objętość masy kałowej i przyspiesza eliminację niestrawionych resztek. Likwiduje to zaparcia i ułatwia regularne wypróżnianie się. Produkty bogate w zawartość błonnika pomagają zapobiegać zaparciom.

Reklama

Cholesterol w dół

Błonnik jest rozkładany do kwasów tłuszczowych, które odpowiadają za hamowanie biosyntezy cholesterolu w wątrobie. Dzięki swej konsystencji wyłapuje i usuwa kwasy żółciowe z jelit. Wątroba używa ich do produkcji cholesterolu a więc gdy zostaną usunięte, obniży się poziom cholesterolu.

Pozbądź się toksyn

Błonnik pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie, a nawet substancje rakotwórcze.

Koniec z wahaniem stężenia glukozy we krwi

Błonnik opóźnia przemianę węglowodanów poprzez częściowe blokowanie dostępu glukozy do krwi, co z kolei zmniejsza wydzielanie insuliny i pomaga w utrzymaniu stabilnego poziomu cukru we krwi. Co więcej, wydzielanie insuliny jest regulowane przez układ hormonalny. Wzrost spożycia błonnika prowadzi do obniżenia poziomu hormonów we krwi.

Styl.pl
Dowiedz się więcej na temat: błonnik

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje