Reklama

Reklama

Zmiana stylu życia. Sprawdź, jakie możesz osiągnąć korzyści

Wraz z nowym rokiem mnóstwo osób planuje wprowadzenie zmian w swoim życiu. Złośliwi śmieją się, że z początkiem lutego upadają ostatnie postanowienia. Dlaczego powinniśmy wpłynąć na swój styl życia i jak to zrobić, by nie zawieść?

Wszystkie zmiany, jakie wprowadzamy do swojej codziennej rutyny powinny być dokładnie przemyślane. Nie warto porywać się z motyką na słońce, rozpoczynać morderczych treningów i wdrażać w życie diety cud. Prawdopodobieństwo, że porzucimy ćwiczenia przy pierwszej lepszej okazji, a dieta cud odbije nam się czkawką w postaci efektu jojo, jest bardzo duże.

Dlatego zamiast wielkich rewolucji powinniśmy wprowadzać w swoim życiu zmiany metodą małych kroczków. Ograniczenie śmieciowego jedzenia, zwiększenie ilości błonnika w diecie czy dłuższy spacer kilka razy w tygodniu pomoże nam złapać dobry, zdrowy rytm. Jakie będą tego korzyści?

Reklama

Koniec z bólem brzucha

Podstawowym plusem zmiany trybu życia jest uregulowanie problemów gastrycznych. Siedząca praca, brak ruchu i niewłaściwa dieta oparta na mięsie i niewielkiej ilości owoców i warzyw - to wszystko powoduje, że nasze jelita rozleniwiają się i nie pracują prawidłowo. Męczą nas wzdęcia i zaparcia, z którymi nie potrafimy poradzić sobie domowymi sposobami.

Na szczęście, by rozwiązać ten problem wystarczy nieznacznie zwiększyć aktywność fizyczną i udział błonnika w diecie. Poprawi to perystaltykę jelit, ułatwi prawidłowe wypróżnianie i położy kres kłopotliwym dolegliwościom.

Odporność płynie z wnętrza

Każdy z nas zastanawiał się kiedyś, dlaczego tak często chorujemy. W dużej mierze odpowiedzialność za to ponosi nasz tryb życia. To nie tylko brak witamin wynikający ze słabej diety. Na naszą odporność ma wpływ wiele innych czynników. Nie wychodząc na zewnątrz i nie zażywając spacerów zapominamy, jak istotne jest hartowanie organizmu. Bez tego szybciej będziemy łapać infekcje i się przeziębiać.

Jak przeciwdziałać problemom z jelitami?

Jak wprowadzić błonnik do diety?

Stosując rozmaite preparaty na wzmocnienie odporności nie bierzemy pod uwagę jednego, bardzo ważnego czynnika. Zdrowie naszego organizmu w znacznej mierze bierze się z jelit. Jeśli one są w kiepskiej kondycji, nic dziwnego, że czujemy się słabo, a nasza odporność maleje. Dlatego osoby zmagające się z zaparciami i innymi dolegliwościami jelitowymi znacznie częściej chorują. Aby temu zapobiec powinniśmy sięgać po suplementy diety wspomagające pracę jelit. Warto zadbać również o zdrowie flory bakteryjnej jelit.

Aby to osiągnąć ważna jest zarazem prawidłowa dieta, jak i stosowanie preparatów probiotycznych. Aby działały one efektywniej, powinniśmy również zapewnić bakteriom odpowiednią pożywkę. W tej roli świetnie sprawdzi się na przykład inulina z cykorii - wielocukier, który posiada cenne właściwości prozdrowotne.

Piękna sylwetka bez efektu jojo

Jeśli podejdziemy do zmiany stylu życia z głową, możemy liczyć na naprawdę spektakularne efekty. Na wstępie powinniśmy odrzucić wszystkie diety-cud, opierające się na głodówkach, działaniu przeczyszczającym czy niedoborowych składnikach. Choć takie "terapie" pomogą nam uzyskać niemal natychmiastowy efekt, ich skutki będą katastrofalne.

Spadek wagi w wyniku stosowania diety-cud zwykle jest efektem odwodnienia organizmu. To jednak nie jest największy problem. Dłuższe stosowanie się do zasad tych popularnych kuracji odchudzających może skutkować poważnymi komplikacjami zdrowotnymi, a zaraz po zaprzestaniu ich stosowania organizm nadrabia wszelkie braki magazynując energię i osiągając tzw. efekt jojo.

Nie ulegajmy złudzeniom - zdrowa dieta, która pomoże nam osiągnąć piękną sylwetkę raz na zawsze wymaga od nas regularnej pracy. Przede wszystkim powinniśmy zadbać o odpowiedni bilans składników odżywczych, wysoką podaż błonnika oraz zwiększenie ilości owoców i warzyw w naszej diecie. Odrzućmy przetworzone jedzenie, słone i słodkie przekąski oraz zmniejszmy udział produktów odzwierzęcych w jadłospisie. Nie musimy restrykcyjnie trzymać się obliczeń i liczyć każdej kalorii - ważne jedynie, by zmiana była trwała, a nie chwilowa.

Nie możemy zapominać również o modyfikacji naszych nawyków żywieniowych. Zwiększając ilość posiłków oraz pilnując ich wielkości prościej będzie nam zrzucić zbędne kilogramy. Dzięki temu łatwiej powstrzymamy się pokusie przekąszenia czegoś niezdrowego pomiędzy posiłkami. Choć efekt nie będzie tak spektakularny i szybko zauważalny jak w przypadku "diet-cud", z pewnością utrzyma się on na dłużej.


INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje