Reklama

Reklama

Kiedy sen staje się problemem

Bezsenność, bądź problemy z zasypianiem i utrzymaniem snu dotyczą już ok. 40 proc. populacji! Dlatego bezsenność zaliczana jest dziś do chorób cywilizacyjnych.

Kiedy mówimy o bezsenności? Gdy problemy z zasypianiem lub utrzymaniem snu trwają dłużej niż miesiąc. Jeżeli u podłoża bezsenności nie leżą poważne schorzenia lub problemy psychiczne, zamiast po środek nasenny lepiej odwołać się do sprawdzonych, nie powodujących uzależnienia sposobów.

Oprócz pigułek wpływających na produkcję melatoniny (do kupienia w aptece bez recepty), pomogą zioła i sok z wiśni. Warto także sprawdzić, jak na nas działa aromaterapia. Wiele osób, otaczając się przed snem odpowiednim aromatem np. lawendy, potrafi łagodnie przywołać sen.

Reklama

Melisa

Ziele to ma wyjątkowe właściwości uspokajające i, podobnie jak kozłek lekarski, coraz częściej jest polecane zamiast leków syntetycznych w leczeniu bezsenności i nerwic. Ciepły napar z melisy (1-2 saszetki herbatki lub łyżkę suszonych liści zalej gorącą wodą) warto pić regularnie przed snem.

Kozłek

Badania przeprowadzone na pacjentach z problemami snu leczonych wyciągiem z kozłka przyniosły rewelacyjne efekty. Korzeń kozłka (zwany także walerianą) pokrój, zalej wodą i odstaw na 8 godzin. Następnie zalej wrzątkiem i przykryj. Napar pij 1-2 godz. przed snem.

Sok z wiśni

Osoby, które mają problemy z zasypianiem powinny sięgnąć nie po mleko, lecz po sok z wiśni. Według najnowszych badań sok z wiśni działa jak środek nasenny.

Wpływa na poziom melatoniny odpowiedzialnej za zdrowy sen. Wystarczy 30-50 ml soku świeżo wyciśniętego z wiśni rozcieńczyć wodą i pić godzinę przed zaśnięciem lub natychmiast, gdy obudzisz się w środku nocy.

Kłopoty z zasypianiem

Kłopoty z zasypianiem oddali otaczanie się delikatnym aromatem jałowca lub lawendy. Olejkiem można skropić lampę lub poduszkę. Można przed snem wziąć kąpiel z dodatkiem tych aromatycznych olejków (dodaj je do wody w wannie, ale nie pod strumień płynący z kranu).

Warto również połączyć olejki (jaśmin, lawenda, rumianek) i dodać je do nawilżacza powietrza w sypialni.

37/2014 Świat i Ludzie

Świat & Ludzie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje