Reklama

PAPIEROWE CUDA EKOFASHION WEEKEND

Tegoroczny Ekofashion Weekend cieszył się ogromnym zainteresowaniem krakowian. Niedzielny pokaz Junk Fashion Show zgromadził rekordowąliczbę publiczności, której część nie zmieściła się nawet na sali widowiskowej Nowohuckiego Centrum Kultury i pokaz oglądała na telebimie. Imprezę poprzedziły piątkowe warsztaty przerabiania ubrań i torebek, na które przybyło tak dużo osób , że wykładowcy Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru oraz pomagający im studenci mieli naprawdę pracowite popołudnie. Efekt był wart zachodu - z nieatrakcyjnych rzeczy uczestnicy wyczarowali modne ciuchy, a w stare torebki tchnęli awangardowego ducha.

Tegoroczny Ekofashion Weekend cieszył się ogromnym zainteresowaniem krakowian. Niedzielny pokaz Junk Fashion Show zgromadził rekordowąliczbę publiczności, której część nie zmieściła się nawet na sali widowiskowej Nowohuckiego Centrum Kultury i pokaz oglądała na telebimie. Imprezę poprzedziły piątkowe warsztaty przerabiania ubrań i torebek, na które przybyło tak dużo osób , że wykładowcy Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru oraz pomagający im studenci mieli naprawdę pracowite popołudnie. Efekt był wart zachodu - z nieatrakcyjnych rzeczy uczestnicy wyczarowali modne ciuchy, a w stare torebki tchnęli awangardowego ducha.




A sam pokaz? Prawie czterdzieści modelek z Agencji Modelek i Promocji Mody REKLAMEX (www.reklamex.krakow.pl) zaprezentowało około trzysta unikatowych projektów z papieru oraz tkaniny przed tysięcznąwidownią. Pokaz papierowy to nie tylko artystyczny manifest ekologiczny, ale przede wszystkim zabawa formą, fakturą i recyklingowym materiałem - zachwyt publiczności wzbudziła zarówno czerwona wieczorowa kreacja z bibuły jak i koktajlowa sukienka wykonana z paragonów sklepowych. Nagrodę za najbardziej atrakcyjny model recyklingowy przyznał główny partner pokazu słuchaczce I roku Annie Suszce.

Reklama

 

W drugiej części pokazu dominującym tematem był eklektyzm. W jednym projekcie należało połączyć tradycję i historię, awangardę i nowoczesność odnosząc się tym samym do aktualnych trendów. Stąd barokowe, bogato zdobione kreacje były przełamywane minimalistycznym, futurystycznym akcentem. Słuchacze Szkoły Visual Merchandisingu zaprezentowali w swoich stylizacjach nowatorskie spojrzenie na tendencje modowe sezonu jesień-zima 2012/13. Ta częśćpokazu składała się z ubrań dostępnych w sklepach sieciowych oraz w second-handach. Deformacja i dekonstrukcja, wykorzystanie starej biżuterii jako elementu ubioru to tylko jedne z wielu pomysłów. Nie ulega jednak wątpliwości, że wszystkie kreacje stworzone przez młodych projektantów i stylistów były niepowtarzalne
i widowiskowe-miały swój styl i charakter. Całość sylwetek dopełniły fryzury wykonane przez fryzjerów z Akademii Stylizacji Małgorzaty Babicz oraz makijaże zrealizowane przez słuchaczki Artystycznej Alternatywy.

 

Wszystkie realizacje studentów Krakowskich Szkół Artystycznych można obejrzeć raz jeszcze na stronie www.ksa.edu.pl i jednocześnie zagłosować na swój ulubiony projekt. Spośród głosujących osób zostanie wylosowany bezpłatny udział w warsztatach fotograficznych, kroju i szycia, projektowania mody, biżuterii, batiku i haute couture. Przed głosowaniem koniecznie polubcie Facebooka KSA jeśli tego do tej pory nie zrobiliście. Głosować będzie można od wtorku 5 lutego od godz. 15.00 do wtorku 12 lutego do godz. 24.00. Na autorów zwycięskich projektów równieżczekają atrakcyjne nagrody.

 

Partnerzy: Tołpa, Empik.com , Antalis Poland, Koneser, Foto-Tip, Artystyczna Alternatywa, Akademia Stylizacji Małgorzata Babicz

 

Patroni Medialni: Radio Eska, Dziennik Polski, Interia.pl, Maxmodels.pl, Magazyn Trendy, Miasto Kobiet, kulturaonline.pl, designattack.pl, Moda&Styl, Sophisti.pl, Sophistifashion.pl, Wydawnictwo Promedia, Manko, Barrel Fashion, Kreatywne.pl, Fashionmedia.pl, dlastudenta.pl, Moda Forum, Yaacool Eko, Mynight.pl, Biokurier, ZielonaLekcja.pl, Ekolokalizator, STOREKO, Ekologia.pl, Jestemeco.pl, Ulica ekologiczna, KSAvery, TUBA. Avangarda Magazine Fot. Dawid Woźny.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy