Co 10. Polak odwiedza ośrodki spa

Jak wygląda podejście Polaków do spa i czego szukają w takich obiektach? Co sądzą o spa kobiety, a co mężczyźni? Z najnowszych badań "Polacy a ośrodki spa" wynika, że co dziesiąty Polak korzysta z takich ośrodków.

Co 10. Polak korzysta z uzdrawiających zabiegów ośrodków spa
Co 10. Polak korzysta z uzdrawiających zabiegów ośrodków spa123RF/PICSEL

Na mapie Polski znajdziemy wiele obiektów spa, a korzystanie z ich oferty staje się coraz bardziej popularne wśród Polaków. Regularnie korzystający ze spa wiedzą, czym charakteryzują się te obiekty. Coraz więcej ludzi potrafi rozróżnić spa od gabinetu, który jest "spa" tylko z nazwy.

Czterdziestolatek częściej niż dwudziestolatek

Według badań przeprowadzonych w styczniu na zlecenie Klekotki Sento Spa z zabiegów oferowanych przez tego typu obiekty korzysta co dziesiąty Polak. Największy procent badanych plasuje się w grupie wiekowej 35 - 44 lat. Znacznie mniejszą grupę stanowią osoby między 18 a 24 rokiem życia - tylko 12% z nich zadeklarowało korzystanie z oferty spa&wellness. Wśród badanych, 19% to osoby w wieku 25 - 34 lata. Co interesujące - do dobroczynnych efektów spa jest przekonane 4 % osób powyżej 65 roku życia. Jak wynika z przeprowadzonego badania, korzystanie z oferty ośrodków nie posiada górnej granicy wieku i efekty takich zabiegów są doceniane również przez osoby starsze.

- Zdecydowaliśmy się na zbadanie potrzeb Polaków w zakresie korzystania z ośrodków spa przede wszystkim ze względu na pogłębioną analizę grupy docelowej naszej nowej inwestycji - Klekotki Sento Spa. Przeprowadzone badania dostarczają bardzo ciekawych informacji w zakresie przesłanek, którymi najczęściej Polacy kierują się przy wyborze miejsca sprzyjającemu relaksowi, czy też wyciszeniu. Co ciekawe, badanie również potwierdza, że mężczyźni w Polsce - tak samo jak kobiety - równie chętnie korzystają z oferty spa - wyjaśnia Zbigniew Tyszko, właściciel Klekotki Sento Spa oraz Hotelu Młyn Klekotki.

Kobiety dla relaksu, mężczyźni dla urody

Pierwsze przymioty, które kojarzą nam się ze spa to relaks i przyjemność. Te dwa czynniki to podstawowy powód, dla którego Polacy decydują się na ten rodzaj wypoczynku. Nieco inaczej sytuacja wygląda, w przypadku różnicy wieku i płci. Prawie połowa badanych w ośrodkach spa szuka regeneracji i relaksu (42%), ale to kobiety częściej stawiają na te czynniki. Kobiety pragną także wyciszenia podczas zabiegów (21%).

Czego natomiast szukają mężczyźni? Dla nich - oprócz relaksu i regeneracji (36%) - to także możliwość zorganizowania wspólnego wyjazdu ze znajomymi (22%). Panowie także częściej szukają profesjonalnych porad na temat zdrowia i urody (18%). Co do porad, to kobiety raczej ich nie potrzebują, ale za to chętniej poprawiają wygląd (13%), na co z kolei mężczyźni nie zwracają uwagi (0%). Co może się wydawać zaskakujące - właściwości regeneracyjnych częściej poszukują dwudziestolatkowie (45%), niż trzydziestolatkowie, co więcej - częściej nawet niż czterdziestoletnia osoba korzystająca ze spa (41%). Poprawiać wygląd chcą osoby po czterdziestym roku życia, natomiast ta kwestia zupełnie nie interesuje osób w przedziale 25 - 34 lat (0%), ale te osoby jako jedyne z badanych, mają silną potrzebę skupienia się na sobie i znalezienia chwili wyłącznie dla siebie.

Spa w wielkim mieście

Czy do spa jeżdżą tylko potrzebujący wypoczynku, zmęczeni karierą ludzie z wielkich miast? Według badań większy odsetek korzystających ze spa jest wśród mieszkańców dużych miast niż wśród metropolii, jednak różnica ta jest niewielka (7%). Jeszcze mniejszą różnicę stanowi poziom wykształcenia. Ze spa korzystają równie chętnie osoby z wykształceniem wyższym, jak osoby ze średnim wykształceniem.

Do spa warto jeździć i coraz więcej ludzi jest o tym przekonana. Sam wyjazd wiąże się z oderwaniem od codziennych obowiązków, a dodatkowo połączony z odpowiednio dobraną ofertą spa, staje się kompleksowym wypoczynkiem, który jest w stanie w pełni zregenerować siły.

Badanie "Polacy a ośrodki spa" jest pierwszy projektem z cyklu badań, które Klekotki Sento Spa zamierza realizować w tym roku.

Metodologia badawcza:

1.    Termin realizacji badania: I połowa stycznia 2013 r.
2.    Miejsce realizacji: badanie ogólnopolskie
3.    Wielkość próby: n= 1100; błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95
4.    Technika badawcza: badanie zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
5.    Próba: Losowo-kwotowa, stanowiąca liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS).

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas