Reklama

Kupowanie na wyprzedażach. Tak czy nie?

Wyprzedaże kuszą chyba wszystkich, nawet tych, którzy robią zakupy tylko od czasu do czasu. Posezonowe promocje i obniżki cen to w końcu szansa na to, aby upatrzony przedmiot kupić w niższej cenie, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na coś innego lub – najzwyczajniej w świecie – wrzucić do skarbonki. Ale czy kupowanie na wyprzedażach zawsze ma sens? Sprawdziliśmy.

Nie wszystko złoto, co się świeci

Oczywiście nie od dziś wiadomo, że nie wszystkie wyprzedaże to prawdziwe okazje. Oferowane w promocyjnych cenach produkty często są już przebrane, nierzadko uszkodzone, w ograniczonej gamie modeli czy rozmiarów. Czasami na sam koniec sezonu na sklepowe półki trafia towar, który sieci, na fali wyprzedażowej gorączki, starają się czym prędzej "wypchnąć" z magazynów. Dlatego łowcy i łowczynie okazji czekają na akcje takie jak Stylowe Zakupy, w ramach których w kilkunastu tysiącach sklepów na terenie całego kraju możemy uzupełnić garderobę czy kosmetyczkę, korzystając z atrakcyjnych zniżek - i to przy pełnym asortymencie, w samym środku nowego sezonu.

Reklama

Wyprzedaż wyprzedaży nierówna

Prawdziwi poszukiwacze okazji, którzy z wyprzedaży potrafią korzystać umiejętnie i do wszystkich promocji podchodzą z chłodną głową, w trakcie sezonowych obniżek cen zawsze wyjdą na swoje. Są jednak i tacy, którzy w takich sytuacjach nie zawsze potrafią zachować zimną krew i prędko ulegają wyprzedażowej atmosferze, wydając więcej i nie do końca kupując to, po co przyszli do sklepu.

Jaka jest wobec tego alternatywa wobec "klasycznych" wyprzedaży? I czy promocje oraz sezonowe obniżki cen to jedyny sposób na to, aby upatrzony towar kupić taniej lub - po prostu - na lepszych warunkach? Odpowiedź przynoszą działające w sieci platformy zakupowe - takie jak np. serwis goodie.pl - które stają się dziś coraz częściej podstawowym narzędziem wszystkich nowoczesnych poszukiwaczy okazji. Gromadzą one bowiem informacje o promocjach i rabatach i pozwalają wyszukiwać najlepsze oferty. Dają przy tym dostęp do kuponów rabatowych (honorowanych przez popularne restauracje, punkty usługowe itp.) i gazetek sklepowych, wydawanych przez największe sieci handlowe. Pozwalają wybierać zarówno spośród ofert sklepów zlokalizowanych w galeriach, jak i sklepów internetowych. Co ciekawe, zakładając np. kartę lojalnościową centrum handlowego w aplikacji goodie możemy korzystać jednocześnie ze zniżek, które w ramach karty oferuje galeria, jak i ze zniżek dodatkowych, zagregowanych w aplikacji, łącząc w ten sposób wysokość uzyskanej zniżki. Takie rozwiązanie pozwala więc zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy.

Karta płatnicza sposobem na oszczędność?

Warto przy okazji przypomnieć, że miłośnicy sklepowych okazji i niskich cen powinni zwracać uwagę nie tylko na to, gdzie dokonują zakupów, lecz również na to, w jaki sposób za nie płacą. Na rynku znajdziemy dziś bowiem karty płatnicze, które pozwolą skorzystać z nowoczesnych udogodnień, takich jak np.: płatności mobilne dokonywane za pomocą smartfona czy usługa moneyback (zwrot części wydatków dokonanych kartą). Bardzo dobrym przykładem jest tu karta kredytowa Millennium Impresja (ze wskaźnikiem RRSO 14,55 proc.), pozwalająca uzyskać aż do 5 proc. zwrotu za wszystkie transakcje realizowane kartą u partnerów programu.

Wystawcy nowoczesnych kart kredytowych obejmują też swoich klientów kompletnym pakietem asssistance, który okazuje się szczególnie pożyteczny w razie nagłych, przykrych i nieszczęśliwych wypadków - choroby, awarii samochodu lub samoistnego uszkodzenia któregoś z domowych sprzętów.

Cashback - usługa na miarę XXI w.

Coraz popularniejsze w naszym kraju platformy zakupowe oferują również dostęp do usługi cashback, dzięki której część pieniędzy wydanych podczas zakupów jest za każdym razem automatycznie przekazywana z powrotem na konto jej użytkownika. Wysokość zwrotu realizowanego w ramach usługi cashback jest różna i wynosi zazwyczaj od 2 do 20 proc. końcowej wartości koszyka. W serwisie goodie.pl i w aplikacji goodie znajdziemy obecnie oferty pochodzące z blisko 1000 sklepów internetowych wspierających wspomnianą usługę. Dzięki usłudze cashback wiemy, ile pieniędzy wróci na nasze konto po dokonaniu zakupu. Oszczędzamy bez konieczności posiadania kodów rabatowych, kuponów zniżkowych czy też gazetek promocyjnych.

Widać więc jak na dłoni, że sklepowe wyprzedaże, promocje i obniżki cen to nie jedyna okazja, aby poczynić znaczne oszczędności. W ograniczeniu wydatków mogą nam bowiem pomóc również nowoczesne środki i metody płatności (jak wspomniane wcześniej karty kredytowe) oraz e-sklepy czy internetowe platformy zakupowe, gromadzące informacje o najkorzystniejszych zniżkach, rabatach i ofertach. Wyposażeni w takie narzędzia śmiało możemy ruszać na zakupy - dzięki nim sklepowe okazje są bowiem tuż na wyciągnięcie ręki!

 

Nota prawna:

Przykład reprezentatywny dla kart kredytowych Millennium Visa/ Mastercard Impresja: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 14,55%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów): 4500,00 zł, całkowita kwota do zapłaty: 4876,43 zł, oprocentowanie zmienne 10%, całkowity koszt kredytu: 376,43 zł (w tym: suma opłat miesięcznych za obsługę karty kredytowej 87,89 zł, odsetki 288,54 zł), przy założeniu, że przyznany limit kredytowy zostaje wypłacony od razu w pełnej wysokości w trybie transakcji bezgotówkowej i jest spłacany w 12 miesięcznych równych ratach w wysokości 406,36 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.06.2019 r. na reprezentatywnym przykładzie. Bank każdorazowo ocenia zdolność i wiarygodność kredytową Wnioskodawcy przed przyznaniem karty kredytowej; w uzasadnionych przypadkach może odmówić przyznania karty. Do karty oferowane jest opcjonalne, odpłatne ubezpieczenie "Pakiet Assistance Impresja". Opłaty, oprocentowanie oraz inne szczegóły zawarte są w Cenniku usług - karty kredytowe, Regulaminie kart kredytowych wydawanych przez Bank Millennium S.A., Regulaminie sprzedaży premiowej towarów lub usług nabytych za pośrednictwem karty kredytowej "Millennium Mastercard Impresja" wydawanej przez Bank Millennium S.A. "MONEYBACK", Regulaminie sprzedaży premiowej towarów lub usług nabytych za pośrednictwem karty kredytowej "Millennium Visa Impresja" wydawanej przez Bank Millennium S.A. "MONEYBACK", Regulaminie Programu "Premia do 5% w postaci e-Bonu za zakupy w poniedziałki i piątki z kartą kredytową Millennium Impresja w 2019 roku", warunkach ubezpieczenia "Pakiet Assistance Impresja", Karcie produktu - Pakiet Assistance Impresja, dostępnych w placówkach Banku oraz na stronie www.bankmillennium.pl. Szczegóły oferty dostępne również w TeleMillennium pod numerem 801 331 331.

Informacje na temat goodie, w tym "Regulamin korzystania z Platformy goodie.pl przez użytkowników" dostępne są na stronie goodie.pl. Administratorem platformy zniżkowej goodie jest Millennium Goodie Sp. z o.o.

 

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy