The Icon and the Iconoclasts - projekt Louis Vuitton.

article cover

Z okazji 160. rocznicy wytwórni, dyrektor kreatywny domu mody Louis Vuitton, Nicolas Ghesquière, zaprosił sześciu znanych i cenionych wizjonerów ze świata mody, sztuki i wzornictwa do reinterpretacji marki kultowego monogramu.

Kultowy i jeden z najbardziej rozpoznawalnych monogramów w świecie mody został stworzony w 1896 roku przez Georges Vuitton'a, jako hołd dla jego zmarłego ojca Ludwika, który zmarł cztery lata wcześniej. Ciekawe jest to, że Louis Vuitton jest najczęściej podrabianą marką w historii, tylko poniżej 1% ze wszystkich produktów sygnowanych przez nią nie jest podrabiana.
"
Kiedy rozmawialiśmy z Nicolasem Ghesquiere o niezwykłych talentach, bez wahania wybrał tych, którzy są jednymi z najlepszych w swoich dziedzinach", mówi Delphine Arnault, wiceprezes Louis Vuitton.
Projektant Karl Lagerfeld, Rei Kawakubo założyciel Comme des Garcons, francuski projektant butów Christian Louboutin, fotograf Cindy Sherman, architekt Frank Gehry i projektant Marc Newson - to właśnie oni stworzą specjalne projekty torebek dla marki Louis Vuitton, których podstawą będzie interpretacja słynnego monogramu LV. 

Torby pojawią się w sprzedaży w listopadzie. Będzie to limitowana i bardzo ekskluzywna edycja. Ceny wahają się od 1625 do 3250 funtów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas