Reklama

Reklama

Nowa dieta? Nie zapominaj o piciu wody

Pierwsza i najważniejsza zasada każdej zdrowej diety, to wyrobienie w sobie nawyku picia odpowiedniej ilości wody. Dlaczego to takie ważne i jak nauczyć się picia wody od nowa?

Gdy mówimy o zdrowej diecie, nie myślimy tylko o odchudzaniu, ale o każdym sposobie zmiany codziennych nawyków. Niezależnie od celu, każda dieta to wyzwanie – zmiana trybu życia nie jest prosta, trudno bowiem wyzbyć się niezdrowych przyzwyczajeń. Gdy ograniczamy liczbę spożywanych kalorii jest jeszcze trudniej – walka z uczuciem głodu często zniechęca do utrzymania nowego sposobu odżywiania. Warto zatem wiedzieć, jak ułatwić sobie wprowadzanie nowych zwyczajów, w tym picia odpowiedniej ilości wody. Trzeba również zrozumieć, w czym pomoże nam woda. 

Reklama

Dlaczego woda jest ważna w diecie?

Dzięki odpowiedniemu nawodnieniu organizmu, wszystkie jego części zaczynają funkcjonować sprawniej. Jest to najlepsze paliwo dla ludzkiego ciała – pobudza do działania, pomaga w pełni funkcjonować, a także pozbyć się z organizmu toksyn i szkodliwych substancji. O zaletach wody można pisać długo, skupmy się jednak na jej zaletach związanych z dietą i odchudzaniem.

Dzięki przyjmowaniu odpowiedniej ilości wody wspomagamy działanie wątroby oraz funkcjonowanie jelit. Łatwiejsze oczyszczanie organizmu doskonale wpływa na ogólne samopoczucie, poczucie „lekkości” w brzuchu i błyskawicznie poprawia wygląd naszej skóry. A to właśnie pierwsze efekty najbardziej liczą się w kwestii utrzymania diety. Woda pozwoli szybko zauważyć pierwsze rezultaty wprowadzanych zmian, co zachęca do trzymania się nowoprzyjętych zasad. Brak rezultatów zawsze zniechęca, trzeba zatem szukać metod na szybką poprawę samopoczucia. 

Dzięki zwiększeniu codziennych porcji wody regulujemy pracę nerek, których zadaniem jest oczyszczanie organizmu. Już po dwóch tygodniach odpowiedniego nawadniania się można zauważyć znaczne zmniejszenie cellulitu, z którym zmaga się większość kobiet. Dzięki wypłukiwaniu szkodliwych substancji i nawadnianiu komórek skóry, ta staje się bardziej sprężysta i gładka, dzięki czemu łatwiej poczuć się szczuplejszym. To kolejna zachęta do utrzymania diety – szybki efekt, który można ocenić jednym rzutem oka.

No i oczywiście woda przyspiesza metabolizm – to ma ogromne znaczenie nie tylko dla odchudzających się, ale i dla tych, którzy chcą po prostu zdrowo się odżywiać. Oczyszczony, nawodniony organizm funkcjonuje poprawnie, zmniejszając ryzyko sezonowych chorób, jesiennej depresji czy wiosennego osłabienia. 

Jak nauczyć się pić wodę?

Choć wodę spożywamy także w postaci kawy, herbaty i innych napojów, dla naszego organizmu najcenniejsza jest ta czysta, najlepiej źródlana. Jednak woda wodzie nierówna, trzeba zatem wybrać taką, która naprawdę będzie dobroczynnie wpływać na nasze ciało. Trzeba także zapewnić sobie stały dostęp do wody – regularność jej picia jest naprawdę ważna. Idealnym rozwiązaniem może okazać się dostawa wody źródlanej do domu, z możliwością wybrania sobie odpowiedniego rodzaju dystrybutora, co sygnalizują specjaliści firmy Get Fresh. Nie tylko zapewnimy sobie odpowiednią ilość wody w domu, ale i możemy nią w miarę potrzeb sterować – na przykład zwiększając zamówienie. Mamy także pełną kontrolę na tym, ile wody pijemy. Jeśli sytuacja na to pozwala, dobrym pomysłem będzie dostawa wody do biura – mamy wtedy gwarancję, że cały czas odpowiednio nawadniamy swój organizm. Poza tym to czysta wygoda.

Popularna woda w dystrybutorach ma szereg zalet – przede wszystkim jest niskozmineralizowana – a taką właśnie zalecają pić lekarze i dietetycy. Nadmiar minerałów zawartych w butelkowanych wodach może być szkodliwy dla zdrowia, źle wpływać na efekty diety (ilość składników odżywczych i minerałów jest bardzo ważna), a poza tym wysoki stopień zmineralizowania może źle wpływać na smak napojów i potraw przygotowywanych na bazie tej wody. 

Dla potrzeby wyrobienia w sobie dobrego nawyku, warto nalewać wodę z dystrybutora do kubka z podziałką lub pojemnika o znanej nam pojemności i zapisywać, ile wody udało nam się wypić. Doskonałym pomysłem może być też instalacja aplikacji przypominającej o piciu wody w odpowiednim momencie, wraz ze wskazaniem jej ilości. Po dwóch tygodniach regularne picie wody wchodzi już nawyk, rezultaty są widoczne, a samopoczucie i odporność organizmu zdecydowanie wzrastają. Doceńmy zatem zalety wody, żeby cieszyć się zdrowiem, smakiem i spokojem.


materiał zewnętrzny
Dowiedz się więcej na temat: nawadnianie organizmu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama