Reklama

Reklama

Jak gotować brokuły, by nie straciły koloru?

Radzi Hanna Szymkiewicz – doświadczona mistrzyni kulinarna.

Blanszowanie

Przed zapiekaniem brokułów na krótko zanurzam je w gorącej wodzie, czyli blanszuję, a następnie odcedzam. Dzięki temu różyczki podczas pieczenia zachowają zielony kolor.

Gotowanie

Najzdrowszym sposobem przyrządzenia brokułów jest gotowanie ich na parze. Wystarczy 3-6 minut, by uzyskać wyjątkowy smak i zachować większość witamin. Z kolei gotując brokuły w osolonej wodzie, dodaję odrobinę octu lub soku z cytryny, by warzywa zachowały ładny zielony kolor. W wodzie brokuły gotuję 5-10 minut, w zależności od wielkości.

Zapach

Aby zapach gotujących się brokułów nie był tak intensywny, do wody wkładam listek laurowy, który wyjmuję tuż przed odcedzeniem warzyw.

Reklama

Na surowo

Brokuły warto jeść surowe. Posiekane są idealne do sałatek. Można z nich też przyrządzać odżywcze koktajle, np. z dodatkiem owoców (banany, pomarańcze, kiwi, jabłko), warzyw albo świeżych ziół.

Rewia

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy