Fundacja Dominiki Kulczyk pomoże wyżywić 15 tysięcy dzieci

15 tysięcy dzieci, 300 placówek i 2 miliony 700 tysięcy posiłków - to założenia oficjalnie rozpoczętej w warszawskiej Pracowni Efektu Domina, trzeciej edycji Programu Żółty Talerz, którego inicjatorem jest Kulczyk Foundation.

Dominika Kulczyk podczas inauguracji trzeciej edycji programu
Dominika Kulczyk podczas inauguracji trzeciej edycji programuStyl.pl

Dzięki inicjatywie Kulczyk Foundation, której prezesem jest Dominika Kulczyk, posiłki Żółtego Talerza dotrą do szkół i świetlic środowiskowych. Założeniem programu jest ofiarowanie dzieciom obiadu. Tam, gdzie nie będzie to możliwe, zjedzą one śniadania bądź podwieczorki.

- Chcemy, aby dzieci jadły zdrowo. Dlatego naszym partnerem merytorycznym jest Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Pracownicy naukowi przygotowali nam Listę Żółtego Talerza, która nie zawiera słodyczy ani produktów przetworzonych - tłumaczyła podczas spotkania inaugurującego nową edycję Wioleta Szafryna, dyrektor programu.

Aby korzystający z Żółtego Talerza uczyli się zdrowych nawyków żywieniowych, oni sami razem z opiekunami będą przygotowywać posiłki. Wioleta Szafryna przypomniała, że żółty jest kolorem fundacji, ale też kojarzy się z ciepłem i radością. - Chcemy, żeby do każdej placówki zagościło słońce - powiedziała Styl.pl kierująca programem.

Inauguracja trzeciej edycji Programu Żółty TalerzStyl.pl

SGGW opracowało też przeznaczone dla dzieci materiały o zdrowym odżywianiu. A wszyscy koordynatorzy Żółtego Talerza przejdą w Warszawie organizowane przez fundację kursy zdrowego gotowania. Partnerami Kulczyk Foundation w realizacji programu są Caritas, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, PCK i Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.

Pb

Styl.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas