Fundacja Dominiki Kulczyk pomoże wyżywić 15 tysięcy dzieci
15 tysięcy dzieci, 300 placówek i 2 miliony 700 tysięcy posiłków - to założenia oficjalnie rozpoczętej w warszawskiej Pracowni Efektu Domina, trzeciej edycji Programu Żółty Talerz, którego inicjatorem jest Kulczyk Foundation.
Dzięki inicjatywie Kulczyk Foundation, której prezesem jest Dominika Kulczyk, posiłki Żółtego Talerza dotrą do szkół i świetlic środowiskowych. Założeniem programu jest ofiarowanie dzieciom obiadu. Tam, gdzie nie będzie to możliwe, zjedzą one śniadania bądź podwieczorki.
- Chcemy, aby dzieci jadły zdrowo. Dlatego naszym partnerem merytorycznym jest Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW. Pracownicy naukowi przygotowali nam Listę Żółtego Talerza, która nie zawiera słodyczy ani produktów przetworzonych - tłumaczyła podczas spotkania inaugurującego nową edycję Wioleta Szafryna, dyrektor programu.
Aby korzystający z Żółtego Talerza uczyli się zdrowych nawyków żywieniowych, oni sami razem z opiekunami będą przygotowywać posiłki. Wioleta Szafryna przypomniała, że żółty jest kolorem fundacji, ale też kojarzy się z ciepłem i radością. - Chcemy, żeby do każdej placówki zagościło słońce - powiedziała Styl.pl kierująca programem.
SGGW opracowało też przeznaczone dla dzieci materiały o zdrowym odżywianiu. A wszyscy koordynatorzy Żółtego Talerza przejdą w Warszawie organizowane przez fundację kursy zdrowego gotowania. Partnerami Kulczyk Foundation w realizacji programu są Caritas, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, PCK i Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.
Pb