Reklama

"Jak nie zrobić kariery"

Pełna anegdot, dowcipnie napisana opowieść o świecie artystycznym - od lat siedemdziesiątych do dziś.

Kanwą historii są ludzie, zdarzenia, czasem śmieszne, czasem smutne, które przez lata obserwowała autorka. Co się zmieniło, jak odnaleźli się w tym ludzie, jak wyrastały gwiazdy i jak były detronizowane, jak się mają wyobrażenia widzów do realnych postaci, co zabawnego przydarzyło się za kulisami czy z drugiej strony kamery. Jak artyści radzili i radzą sobie ze sławą, prywatnością, rodziną, nałogami. Jak zmieniły się potrzeby i reakcje publiczności, i kto, tak naprawdę, o tym decyduje. Życie autorki jest jedynie pretekstem do pokazania przeżyć i problemów artystów i polskiego show-biznesu w szerszej perspektywie.

Wtapiam się w gąszcz zdań, anegdot i refleksji nad show-biznesem, bo tkwię w tym od ponad trzydziestu lat. Nie tylko czynnie, ale też w charakterze »analityka«, obserwatora i oceniacza. Przypomniałam sobie zasłyszany bon mot, że nagość zaczyna się od... twarzy, a bezwstyd od słów. Nie aspiruję do roli socjologa popkultury, ale że nóżkę mam deczko spuchniętą, bo się o swój PESEL potknęłam, dochodzę do wniosku, że są pewne żelazne mechanizmy, które rządzą tym światem (a może światkiem). Obnażanie ich jest straszne i śmieszne, jak mówią Rosjanie - ale ekshibicjonizm jest przynależny artyście jak psu zupa...  - Lidia Stanisławska

Reklama

"Jak nie zrobić kariery czyli potyczki z show-biznesem"

Lidia Stanisławska

Wydawnictwo Prószyńska i S-ka

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: książki | Okładka książki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy