Jest wyrok w sprawie reklamy "Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach"

A jednak policja przyjechała na Facebooka. Jest wyrok w sprawie kontrowersyjnej reklamy napoju Devil Energy Drink. Producent będzie musiał wystosować przeprosiny i zapłacić 60 tys. zł, za naruszenie dobrych obyczajów. Sąd Okręgowy w Legnicy uznał, że reklama pod hasłem "Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach" narusza art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, narusza dobre obyczaje i godzi w godność człowieka, a jest tym bardziej szkodliwa, że kierowana jest do ludzi młodych.

To sygnał ostrzegawczy dla innych firm
To sygnał ostrzegawczy dla innych firm123RF/PICSEL

Reklama przedstawiała twarz młodej kobiety, którą męska dłoń unosi ku górze. Grafika opatrzona została hasłem "Ona już wie co za chwilę będzie miała w ustach". Publikacja reklamy wywołała lawinę  skarg do Komisji Etyki Reklamy, a Stowarzyszenie Twoja Sprawa zdecydowało się na wejście na drogę sądową.

Sąd przychylił się do roszczeń Stowarzyszenia, którego przedstawiciele mają nadzieję, że będzie to sygnał ostrzegawczy dla innych firm, które przekraczają granice dobrego smaku w swoich reklamach.

Styl.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas