Misteria Paschalia

Na konferencji prasowej 7. Festiwalu Misteria Paschalia zaprezentowano po raz pierwszy kreację reklamową festiwalu. Autorem zdjęć jest Robert Wolański - jeden z najlepszych polskich fotografów.

"Jestem szczęśliwy, że dostałem szansę przedstawienia takiego tematu."
"Jestem szczęśliwy, że dostałem szansę przedstawienia takiego tematu."Jacek Pitekmateriały prasowe
"Jestem szczęśliwy, że dostałem szansę przedstawienia takiego tematu."
 materiały prasowe

Zdjęcia do layoutu festiwalu powstawały w Warszawie w listopadzie zeszłego roku. - Jestem szczęśliwy, że dostałem szansę przedstawienia tematu, obecnego dotychczas głównie w malarstwie i grafice, poprzez fotografię - mówił podczas konferencji Robert Wolański.

- Zależało nam, żeby współcześni polscy artyści podjęli się przedstawienia własnej wizji tego trudnego tematu jakim jest Męka Pańska - podkreśla Magdalena Sroka, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora Festiwalu Misteria Paschalia. - Jest obecny w malarstwie (np. u Salvadora Dalego) i w filmie (choćby Mel Gibson w "Pasji"). Brakowało nam go w fotografii. Stąd pomysł, aby przy okazji Festiwalu Misteria Paschalia - uważanego za jeden z najważniejszych europejskich festiwali poświęconych muzyce renesansu i baroku - zaprosić do współpracy jednego z najlepszych obecnie polskich fotografów - Roberta Wolańskiego. Jesteśmy zaszczyceni, że Robert zgodził się z nami pracować.

Robert Wolański jest absolwentem Wydziału Operatorskiego łódzkiej "Filmówki" . Pracę w branży reklamowej rozpoczął w 1989 roku w Paryżu, gdzie asystował słynnemu operatorowi Thierry'emu Arbogastowi (twórcy zdjęć do filmów Luca Bessona: "Wielki błękit", "Piąty element", "Joanna d'Arc"). Współuczestniczył także w realizacji licznych reklam telewizyjnych. Od 1997 roku poświęcił się fotografii mody, portretowej i reklamowej i pracuje głównie w Polsce. Fotografował kolekcje m.in. Jeana Paula Gaultiera, Christiana Lacroix czy Lloyada Kleina. Jego prace były wykorzystywane w kampaniach reklamowych i katalogach Complices, Orangina i Naf Naf. Jest także autorem portretów wielu znanych artystów i piosenkarzy. Obecnie współpracuje z największymi reklamodawcami i agencjami reklamowymi, wykonał miedzy innymi kampanie dla: L'Oreal, Vistuli & Wolczanki, Kit Kat, Winterfresh, Wittchen, Hexeline, Garnier, Ambi Pur, Monnari i Galerii Centrum. Zdjęcia Roberta Wolańskiego publikują renomowane magazyny ("Elle", "Twój Styl", "Viva!", "Marie Claire" itp), goszczą także na okładkach zagranicznych magazynów (np. francuskiej edycji "Playboya").

Robert Wolański to także uznany artysta uhonorowany licznymi nagrodami. W 2002 roku otrzymał Nagrodę Artystyczną Hestii (za oprawę Raportu Rocznego 2000 Ergo Hestii pt. "Pokolenia"). W 2004 roku okładka magazynu "Pani" ze zdjęciem jego autorstwa zdobyła I nagrodę w konkursie GrandFront 2004. Zdobywca "Chimery 2005" (Międzynarodowego Konkursu Projektowania Prasowego) za najlepszą okładkę magazynu wykonaną dla magazynu kulturalnego "Foyer" oraz w kategorii Fotografia - za sesję fotograficzną przygotowaną dla magazynu "Glamour". Ponadto zdobywca dwóch brązowych Chimer 2006 (Międzynarodowego Konkursu Projektowania Prasowego) w kategorii prasa i fotografia oraz dwóch nagród Idea Awards 2006 w kategorii reklama prasowa.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas