Reklama

Reklama

Powstrzymaj wypadanie włosów

Odpowiednia pielęgnacja nie wystarczy. Musisz zadbać o nie od wewnątrz, czyli dostarczyć w diecie to, czego potrzebują.

Wzmocnij osłabione cebulki

Gdy włosy nadmiernie wypadają, na pewno potrzebujesz więcej: białka, siarki, cynku i żelaza. Pamiętaj też o nawadnianiu organizmu. Pełnowartościowe białko znajdziesz w mięsie, rybach, nabiale i roślinach strączkowych. Sporo jest go także w komosie ryżowej i amarantusie.

Dwa razy w tygodniu zjedz porcję ryby z fasolą, soją, soczewicą. Jedząc ryby, dostarczysz także kwasów omega-3, które zadbają o cebulki włosów i skórę głowy. Raz w tygodniu przyrządź danie z komosą lub amarantusem.

Siarka jest podstawowym składnikiem budulca włosów - keratyny. Gdy jest jej za mało, włosy stają się suche i zaczynają wypadać. Najwięcej siarki zawierają: jajka, mięso, ryby, warzywa kapustne, awokado i morele.

Reklama

Dwa, trzy razy w tygodniu zjedz na śniadanie gotowane albo sadzone jajko. Codziennie sięgaj po świeże warzywa i owoce - szpinak, śliwki, paprykę, sałatę. Przynajmniej raz w tygodniu skuś się na porcję kapusty, brukselki, kalafiora albo brokułu. 

Cynk wzmacnia włosy i paznokcie. Bardzo dużo jest go w grzybach, zwłaszcza boczniakach, ale także w pieczarkach. Jedz je przynajmniej raz w tygodniu. Żelazo zapobiega wypadaniu włosów. Szukaj go w tofu, fasoli, natce pietruszki, brokułach, brukselce, pestkach dyni. 

Dostarcz magnez

Niedobór tego pierwiastka powoduje łamliwość i wypadanie włosów. Znajdziesz go w strączkowych, kaszy gryczanej, gorzkiej czekoladzie, orzechach,. Pamiętaj też o witaminach z grupy B, które zwiększają przyswajanie magnezu o 40 procent. 


Cenne witaminy

Powinny się znaleźć w każdym posiłku, nawet deserze i przekąskach. Przede wszystkim zadbaj o potrzebną dawkę witamin: A i E - odpowiadają za nawilżenie i połysk włosów. Znajdziesz je w jajkach, mięsie, oliwie, a roślinną formę wit. A, czyli beta-karoten, w zielonych warzywach, pomidorach, dyni, morelach; z grupy B - pobudzają wzrost włosów.

Obfitują w nie ziarna zbóż i zielonolistne warzywa; C - zapobiega łamliwości i rozdwajaniu się włosów. Pełno jej w owocach i warzywach. 

Zmniejsz stres

Życie w ciągłym napięciu, a także niedosypianie oraz siedzący tryb życia mogą być główną przyczyną osłabienia i wypadania włosów. Codziennie zażywaj ruchu na świeżym powietrzu. Nie musi być zbyt intensywny. Najważniejsza jest regularność.

Spaceruj, maszeruj albo pedałuj na rowerze przynajmniej godzinę dziennie. Jeśli pogoda nie sprzyja, ćwicz pół godziny dziennie w domu. Śpij siedem godzin, ale nie dłużej niż 9, bo nadmiar snu również szkodzi. 

Ogranicz

Chipsy, fast foody, słodycze i inną wysoko przetworzoną żywność, bo pozbawia Cię cennych witamin i minerałów. Kawę - pij najwyżej dwie filiżanki dziennie, ponieważ wypłukuje magnez. Drób hodowany przemysłowo, gdyż może zawierać antybiotyki i inne szkodliwe substancje dodawane do pasz. 

Zobacz także:

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy