Luksus nie tylko dla kobiet

Co dziesiąty Polak korzysta z oferty spa. To bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że nie zawsze wybrane obiekty oferują zabiegi, które można do ścisłego spa zaliczyć. Drugą turę badań "Polacy a ośrodki spa", która została przeprowadzona na początku marca 2013 r poświęcono w szczególności mężczyznom.

Mężczyźni coraz chętniej korzystają z oferty salonów spa
Mężczyźni coraz chętniej korzystają z oferty salonów spa123RF/PICSEL

Mężczyźni chcą dedykowanego dla nich spa

Powszechnie wiadomo, że z miejsc w których kultywuje się urodę i wykonuje zabiegi upiększające, korzystają kobiety. Oferta dla kobiet jest stale poszerzana i urozmaicana, tym samym zamykając się na zupełnie nową grupę odbiorców - na mężczyzn. Jak wynika z badań przeprowadzonych w marcu na zlecenie Klekotki Sento Spa Polacy wskazali, że w dotychczasowej ofercie spa brakuje zabiegów dla mężczyzn (22 %), przy czym wśród odpowiadających ponad 40 % to byli właśnie mężczyźni.

Zabiegi, które są komponowane dla kobiet, nie odpowiadają potrzebom płci przeciwnej, są mało intensywne i kładą nacisk na inne właściwości i efekty.

- Mężczyźni w Polsce w dalszym ciągu mają pewne blokady przed podjęciem decyzji o udaniu się do spa - podkreśla Zbigniew Tyszko, właściciel Klekotki Sento Spa oraz Hotelu Młyn Klekotki. - Aby wyjść naprzeciw tym obawom należy przede wszystkim stworzyć dedykowaną dla tej grupy ofertę zabiegów i rytuałów. W naszym przypadku szczególną uwagę poświęciliśmy tworzeniu rytuałów właśnie dla mężczyzn. Powszechnie wiadomo, że jest to grupa pomijana w procesie budowania ofert, a jednym z celów badań jest uświadomienie, że korzystanie ze spa nie jest tylko domeną pań. Rytuały dla mężczyzn inspirowane są między innymi, kulturą Samurajów, czy Jakuzy. Jestem przekonany, że tego typu zabiegi spełnią oczekiwania i trafią w gusta mężczyzn - dodaje Zbigniew Tyszko.

Czego pragną kobiety

Kobiety, jako grupa od lat dopieszczana przez ośrodki spa, na ofertę jako taką nie narzekają - jest to zrozumiałe ze względu na szeroki wachlarz usług z których mogą korzystać. Płeć piękna zwróciła uwagę na aspekty, które mogą wydawać się detalami, a które stanowią istotne z ich punktu widzenia przesłanki do wyboru konkretnego spa. 19% kobiet korzystających ze spa, chciałoby mieć możliwość wyboru muzyki podczas seansu spa. Inną kwestią pozostają kosmetyki, których używa się podczas zabiegów. 16% spośród badanych kobiet chce korzystać z oferty, która zapewnia użycie tylko naturalnych kosmetyków.

- Okazuje się, że coraz więcej kobiet przed zakupem kosmetyków, czyta ich skład. Staje się to powszechnym zjawiskiem - podkreśla Zbigniew Tyszko. - Dbałość o skórę, to nie tylko wcieranie i używanie kosmetyków, ale stosowanie preparatów do pielęgnacji ciała, które są naturalne, nie zawierają konserwantów i składników szkodzących skórze. W skład kosmetyków naturalnych wchodzą na przykład - olej ryżowy, japońska wiśnia Sakura, wosk pszczeli - wszystkie składniki dobrane dla rytuałów inspirowanych Japonią - dodaje Zbigniew Tyszko.

Kompleksowe spa szyte na miarę

Według badania Polacy uważają ofertę zabiegów manualnych, m.in. masaże, za wystarczającą (9,2 %). Badani wskazali na tak zwane holistyczne podejście, którym powinny się odznaczać ośrodki spa. Kompleksowej dbałości, zarówno o ciało jak i o ducha oczekuje co dziesiąty Polak. Ośrodki spa specjalizują się, każdy stara się o jak najbardziej wyszukaną ofertę - natomiast według badanych nie można zapominać o podstawowych zabiegach upiększających. Ponad 25 % osób wskazało jako istotne pełne pakiety, zawierające podstawowe zabiegi pielęgnacyjne. Wynika z tego, że możliwość wykonania manicure, po seansie spa, zawsze będzie w cenie.

Druga edycja badania "Polacy a ośrodki Spa" stanowi część cyklu tego typu projektów, które Klekotki Sento Spa zamierza realizować w tym roku.

Metodologia badawcza:

1.    Termin realizacji badania: I połowa marca 2013 r.

2.    Miejsce realizacji: badanie ogólnopolskie

3.    Wielkość próby: n= 1100; błąd oszacowania = 3 proc.; poziom ufności 0,95

4.    Technika badawcza: badanie zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).

5.    Próba: Losowo-kwotowa, stanowiąca liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS).

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas