Czym jest wizerunek marki kosmetycznej i dlaczego jest tak bardzo istotny?

Każdy z nas dobrze wie, że spotkać możemy zarówno pozytywne i negatywne wizerunki firm. Jednak, aby wyeksponować wizerunek marki kosmetycznej trzeba ją w sposób korzystny skonstruować i kierować nią, aby była dostrzegalna i zauważana oraz by podnosiła prestiż firmy, przyciągała klientów oraz powodowała zwiększenie sprzedaży.

Powstało już wiele definicji, które określaną czym jest wizerunek marki czy firmy oraz zasad działania w jaki sposób nim zarządzać. Z branżą kosmetyczną jestem związana od 2011 roku kiedy to rozpoczęłam współpracę z jedną z firm kosmetycznych w modelu mlm. W trakcie tego czasu miałam okazję uczestniczyć w wielu wydarzeniach i szkoleniach, obserwować niezliczoną ilość liderów oraz ich metody działania. Dodatkowo bardzo interesują mnie zagadnienia z zakresu marketingu i PR oraz przeczytałam wiele książek z tych tematów, przyglądam się firmom z branży beauty i wellness. Kilka dni temu miałam okazję uczestniczyć w rozmowie dotyczącej wizerunku jednej z Polskich firm kosmetycznych i zainspirowana tą rozmową chcę przybliżyć ten temat. Postanowiłam skupić się zatem na wizerunku marki kosmetycznej, jego budowie, umacnianiu. Sporządziłam obszerne notatki z moich rozważań w tej kwestii, które podzieliłam na różne tematy, które zostaną przedstawione w tej i kolejnych częściach cyklu artykułów dotyczących wizerunku marki kosmetycznej.

Każdy z nas dobrze wie, że spotkać możemy zarówno pozytywne i negatywne wizerunki firm. Jednak, aby wyeksponować wizerunek marki kosmetycznej trzeba  ją w sposób korzystny skonstruować i kierować nią, aby była dostrzegalna i zauważana oraz by podnosiła prestiż firmy, przyciągała klientów oraz powodowała zwiększenie sprzedaży.


Czym zatem jest ten wizerunek?

Definicje podają, że brand image to zbiór opinii, poglądów i wizji, często subiektywny, który istnieje na temat danej firmy lub jej oferty produktowej. Mnie najbardziej przypadła do gustu definicja stworzona w 1989 roku, którą stworzyli: D. Newsom, A. Scott i T.J. Vanslyke według których wizerunek to: „wyobrażenie, jakie jedna lub wiele publiczności ma o osobie, przedsiębiorstwie lub instytucji. Nie jest to obraz rzeczywisty, dokładnie i szczegółowo nakreślony, ale raczej mozaika wielu szczegółów, podchwyconych przypadkowo, fragmentarycznych, o nieostrych różnicach”. Dodam jeszcze, że często ten wizerunek nie jest jednoznacznie wyłącznie pozytywny. Jednak dobry PR-owiec może również z tych negatywnych wydźwięków, które do niego docierają stworzyć całkiem fajne pole, dzięki któremu lub też za pomocą którego pokaże klientom zalety swojej firmy czy produktu.

W jakim celu należy dbać o osobowość swojej marki – dlaczego warto ją śledzić, budować, poprawiać?

Po pierwsze i najważniejsze by stworzyć niepowtarzalne cechy, które będą rozróżniały firmę kosmetyczną od konkurencji. Dlatego też nie należy kopiować pomysłów stworzonych przez firmy z branży, a raczej poszukiwać nowych obszarów i pomysłów, aby pokazać i w innym świetle lub w inny sposób firmę swoim obecnym oraz potencjalnym klientem oraz zachęcić ich do interakcji – czyli dokonania zakupu oraz pozostawania w kontakcie. Należy również budować zaufanie do firmy oraz dbać o satysfakcję klientów. Dobrze było by zatem ustalić indywidualną strategię, która pomoże w opracowaniu harmonijnego planu działań, który utrwali wyjątkowy, nieprzeciętny i nadzwyczajny wizerunek danej firmy kosmetycznej.

Jednak o tym oraz o innych zagadnieniach związanych z tym tematem już w kolejnych artykułach. Już wkrótce przedstawię artykuły w których dowiedzie się jak budować i kształtować wizerunek marki, jakie są jego elementy, co to jest kampania wizerunkowa i w jaki sposób ją stworzyć.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas