Focus on Autism in Inclusive Educationonline

Wiedza na temat autyzmu ciągle ewoluuje. Możemy przekonać się o tym uczestnicząc w Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Focus on Autism in Inclusive Educationonline".

Uczeń z autyzmem ma o wiele trudniejsze zadanie edukacyjne, niż jego rówieśnicy
Uczeń z autyzmem ma o wiele trudniejsze zadanie edukacyjne, niż jego rówieśnicy 123RF/PICSEL

Autyzm ma wiele twarzy i wiele odsłon. Ze względu na zróżnicowanie występujących u różnych osób objawów indywidualizacji wymaga proces wychowania i kształcenia.

Szczególną uwagę zatem warto zwrócić na problemy edukacji uczniów z ASD, gdyż od jakości zdobytych w okresie dzieciństwa i dorastania doświadczeń zależeć będzie ich powodzenie i jakość życia w dorosłym życiu.

Dlatego też u progu nowej reformy systemu edukacji w Polsce, która upowszechnia inkluzję edukacyjną i stwarza formalno-prawne warunki dla kształcenia uczniów z autyzmem w szkole ogólnodostępnej Uniwersytet Pedagogiczny im KEN w Krakowie zaprasza do udziału w Międzynarodowej Konferencji Naukowej Focus on Autism in Inclusive Education, która z racji szczególnej sytuacji epidemicznej odbywa się w sposób zdalny.

Zagadnienia dotyczące edukacji uczniów z autyzmem nabierają szczególnego znaczenia właśnie w Pedagogicznej Uczelni, gdzie kształcą się pedagodzy specjalni i nauczyciele innych specjalności, którzy w swojej praktyce zawodowej będą konfrontować się niejednokrotnie z problemami osób z autyzmem.

Tegoroczna konferencja wpisuje się w tradycję krakowskich wydarzeń naukowych poświęconych zaburzeniom ze spektrum autyzmu organizowanych przez Uniwersytet Pedagogiczny.

W przeszłości Uniwersytet gościł znamienitych specjalistów z dziedziny badań nad autyzmem już kilkakrotnie, w latach 2018, 2013, 2008, 2004, 2000, 1998. Gośćmi naszymi byli profesorowie zagranicznych ośrodków: m,in, Olga Bogdashina, Michael Fitzgerard, Rita Jordan, Magda Mustafa, Paul Shattock.

Tegoroczna konferencja nawiązuje tytułem do poprzedniej (2018) Focus on Autism, która cieszyła się wielkim zainteresowanie wśród szerokiego grona odbiorców, lecz ma bardziej praktyczny charakter, zarówno ze względu na temat edukacji włączającej, a także jej powiązanie z realizowanym właśnie międzynarodowym projektem ASD-EAST (Autism Spectrum Disorders Empowering and Supportive Teachers), (http://asd-east.org).
Projekt, który zostanie Państwu zaprezentowany, jest realizowany dzięki współpracy Uniwersytetów i szkół w Northampton, Zagrzebiu i Krakowie, a jego celem jest opracowanie materiałów szkoleniowych dla nauczycieli szkół inkluzyjnych, podejmujących wyzwanie kształcenia i wychowania ucznia z ASD w warunkach szkoły ogólnodostępnej.

W ramach konferencji zaprezentowane będą również interesujące wykłady wybitnych badaczy problematyki autyzmu, którzy zaprezentują najnowsze wyniki badań w zakresie szeroko rozumianej inkluzji, wśród których gościmy m.in. prof. Małgorzatę Sekułowicz, prof. Dorotę Podgórską-Jachnik, prof. Jacka Błeszyńskiego oraz dyskusję panelową dotycząca wyzwań związanych z kształceniem ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej i przygotowaniem merytorycznym nauczycieli.

Zaproszenie do udziału w konferencji i zdalnego korzystania z przygotowanych materiałów kierujemy szczególnie do nauczycieli i specjalistów wspierających uczniów z autyzmem w przestrzeni szkolnej.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas