Reklama

Reklama

Skrobia oporna? Nie opieraj się

​Zwykła skrobia jest rozkładana do glukozy i w tej postaci jest wchłaniana do jelita cienkiego. Skrobia oporna jest odporna na działanie enzymów trawiennych i w niezmienionej formie przechodzi do jelita grubego.

Co nam to daje? 

Skrobia oporna jest pożywką do rozwoju dobrych bakterii jelitowych. W ten sposób maleje liczba tych mniej przydatnych bakterii. Zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Obniża poziom złego cholesterolu i cukru we krwi. Jej obecność w diecie zmniejsza ryzyko zachorowania na dnę moczanową.

Redukuje kaloryczność dań, co jest pomocne w dietach odchudzających. Źródła skrobi opornej: pokarmy skrobiowe gotowane i schłodzone (ziemniaki, makaron, ryż i rośliny strączkowe, czyli fasola, groch, soczewica) oraz czerstwe pieczywo. 

Reklama

W pieczywie skrobia oporna powstaje podczas procesu czerstwienia, nie pieczenia. Ryż włożony na noc do lodówki ma ok. 50 proc. mniej kalorii niż gorący.

Zobacz także: 

Tele Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje