Reklama

Reklama

Nowa odsłona śledzika

Najczęściej podajemy go z cebulą lub w śmietanie. Jednak pyszny jest też na grzankach lub z pomarańczą.

Jedzenie śledzi obniża cholesterol, więc sprzyja zdrowemu sercu. Zawierają dużo sodu, który zatrzymuje wodę w organizmie i dlatego, na kilka godzin przed przyrządzeniem należy je wymoczyć w wodzie lub mleku.

Pieczone na ruszcie bądź duszone są lekkostrawne i mogą być wartościowym daniem dla dzieci, młodzieży i osób starszych. Pyszne są na ciepło, podawane z pieczonymi ziemniakami. Można zrobić z nich tatara, rolmopsy, przyrządzić w oleju, w śmietanie lub na słodko. Wszystko zależy od naszej inwencji.

Śledzie po żydowsku z pomarańczami

Składniki: 60 dag solonych filetów śledziowych, 3/4 szklanki mleka, pomarańcza, cebula, jabłko l konserwowy ogórek, 4 łyżki gęstego majonezu dekoracyjnego, łyżka soku z cytryny, cukier, pieprz, sól Filety zalać mlekiem, odstawić na 2-3 godziny. Następnie wyjąć je, osuszyć i pokroić wzdłuż na pojedyncze paski filetowe. Pomarańczę, jabłko, ogórek i cebulkę obrać, pokroić w drobniutką kosteczkę (jabłka natychmiast skropić odrobiną soku z cytryny, aby nie pociemniały).

Reklama

Majonez wymieszać z resztą soku z cytryny, przyprawić solą, dwoma rodzajami pieprzu i cukrem. Połączyć z pokrojonymi owocami i warzywami. Paski filetowe śledzi składać w kornet, spiąć wykałaczką, aby się nie rozpadły. Kornety napełniać przygotowanym farszem owocowo -warzywnym. Odstawić na 2-3 godziny do lodówki. Przed podaniem śledzie przełożyć na półmisek, udekorować półplasterkami pomarańczy oraz zieleniną.

Śledzie na grzankach

Składniki: 3 śledzie matiasy, 2 pszenne bagietki, 2 kwaśne jabłka, masło, przyprawy do smaku (np. pieprz), kilka plasterków żółtego sera.

Przygotowanie: Śledzie na pół godziny namocz w przegotowanej ostudzonej wodzie z dodatkiem kilku łyżek octu i cukru. Po wyjęciu osusz, je, układając na papierowym ręczniku. Po osuszeniu pokrój śledzie na 4 centymetrowe kawałki. Bagietkę pokrój na 12 równych kromek i posmaruj je masłem. Na wierzchu poukładaj plasterki jabłka i kawałki śledzia. Grzanki wstaw do nagrzanego piekarnika i zapiecz, aż będą rumiane. Jeżeli chcesz, aby śledzie i jabłka zachowały soczystość i aromat, przed włożeniem do piekarnika na każdą grzankę połóż cienki plasterek żółtego sera.

Litewskie kotleciki śledziowe

Składniki: 2 solone śledzie, 50 dag tłustego białego sera, 3/4 szklanki mleka, 3/4 szklanki śmietany, 2 łyżki majonezu, łyżka keczupu, 3 łyżki posiekanej natki, szczypta cukru, sól, pieprz, kilka listków sałaty.

Przygotowanie: Dobrze wymoczone śledzie odfiletuj, zalej mlekiem i odstaw na godzinę w chłodne miejsce. W tym czasie utrzyj masło z solą, pieprzem i cukrem. Cały czas ucierając, stopniowo, dodawaj pokruszony ser oraz śmietanę. Filety wyjmij z mleka i osusz na ręczniku papierowym. Następnie drobniutko pokrój i dokładnie połącz z masą serową. Uformuj kotleciki panierując końce w posiekanej natce pietruszki. Schłodzone i uformowane kotlety ułóż na półmisku przybranym listkami sałaty. W międzyczasie majonez wymieszaj z ketchupem. Całość wyłóż do foliowego woreczka i zrób w nim maleńką dziurkę. Przez nią dekoracyjnie wyciśnij sos na potrawę. Udekoruj listkami bazylii. Jako dodatek do dania możesz podać ciemne pieczywo.

Na żywo

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje