Klienci oburzeni na dostawcę prądu. Radził im, aby... ubrali ciepły sweter

​Jak oszczędzać na ogrzewaniu w trudnych czasach? Założyć sweter i przytulić się do psa. Takie rady dała swoim klientom brytyjska firma SSE, należąca do konsorcjum energetycznego OVO Energy. Reakcja opinii publicznej była szybka i jednoznacznie negatywna, a autorom wpisu nie pozostało jedynie przeprosić.

article cover
123RF/PICSEL
Dostawca energii radził klientom, aby ciepło się ubrali i zjedli owsiankę, gdy im zimno
Dostawca energii radził klientom, aby ciepło się ubrali i zjedli owsiankę, gdy im zimno123RF/PICSEL

"Obraźliwe" i "nieprzemyślane" - tak określono zestaw porad przygotowanych przez pracowników SSE Energy Services, zakupionej jakiś czas temu przez grupę OVO Energy. Ta ostatnia jest gigantem na brytyjskim rynku energetycznym, dostarczającym prąd i ciepło do wielu gospodarstw na Wyspach.

Kryzys związany z rosnącymi cenami prądu i gazu dotyka nie tylko Polskę. Praktycznie w całej Europie od kilku tygodni ludzie poszukują odpowiedzi na pytanie jak zaoszczędzić na opłatach i jak nie marnować energii, na przykład podczas ogrzewania mieszkania.

Dlatego też w internecie pojawia się mnóstwo porad na ten temat. Niektóre całkiem przydatne i trafione, inne... co najmniej kontrowersyjne.

Na stronie wspomnianej SSE Energy Services pojawił się wpis, w którym przedstawiono 10 sposób na zminimalizowanie kosztów ogrzewania w zimne dni. Wśród znalazły się takie pozycje jak wykonanie serii pajacyków, zjedzenie ciepłej owsianki, otwieranie piekarnika podczas pieczenia (z adnotacją, aby uważać na zwierzęta i dzieci, które mogą się poparzyć) albo przytulanie się do swoich domowych pupili.

Na reakcję nie trzeba było długo czekać. W mediach społecznościowych natychmiast posypały się gromy ze strony internautów, którzy, mówiąc delikatnie, byli zniesmaczeni tekstem.

Halima Begum, szef organizacji Runnymede Trust, działającej na rzecz równouprawnienia, określiła porady SSE jako "obraźliwe" i "nieprzemyślane". Na swoim profilu twitterowym zadała też retoryczne pytanie: "W samej Wielkiej Brytanii żyje siedem milionów ubogich osób z niepełnosprawnością ruchową lub której bliscy są przykuci do wózka. Czy oni także powinni zrobić kilka pajacyków, aby się ogrzać?".

W takiej sytuacji OVO mogło zrobić tylko jedno: zdjąć wpis ze strony i przeprosić. To drugie uczynili za pośrednictwem swoich kanałów w social media, ale także wysyłając oświadczenie do amerykańskiej stacji CNN.

- Dobrze, że przeprosili - skomentował sprawę brytyjski polityk Darren Jones. - Nie wiem, kto dał zgodę na publikację materiału marketingowego, tłumaczącego ubogim, aby założyli ciepłe ubrania i zjedli owsiankę w sytuacji, gdy nie stać ich na ogrzewanie.

Chachulski: Każda bezdomność zaczyna się w domuŁukasz Piątek, Łukasz Piątek, Łukasz Piątek, Łukasz PiątekStyl.pl
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas