Porto Flavia na Sardynii

article cover
123RF/PICSEL

Porto Flavia na Sardynii

Dziś jest to muzeum przemysłu ciężkiego, jednak na pierwszy rzut oka wygląda na romantyczną wręcz baśniową scenerię. Nic dziwnego. To w końcu Sardynia. Promienie słońca na różowej wapiennej skale nad morskim urwiskiem i wykute w skale imię dziewczyny mogą pobudzić wyobraźnię. Opr.: IG
Dziś jest to muzeum przemysłu ciężkiego, jednak na pierwszy rzut oka wygląda na romantyczną wręcz baśniową scenerię. Nic dziwnego. To w końcu Sardynia. Promienie słońca na różowej wapiennej skale nad morskim urwiskiem i wykute w skale imię dziewczyny mogą pobudzić wyobraźnię. Opr.: IG 123RF/PICSEL
Korytarz wydrążony w skale liczy 600 m, a transportowano nim materiały wydobyte w pobliskiej kopalni.
Korytarz wydrążony w skale liczy 600 m, a transportowano nim materiały wydobyte w pobliskiej kopalni.123RF/PICSEL
Niewiele osób wie, że ta okolica kojarząca się z wakacyjną egzotyką, była jeszcze nie tak dawno regionem górniczym, gdzie wydobycie, a przede wszystkim transport materiałów łodziami, były niezwykle niebezpieczne.
Niewiele osób wie, że ta okolica kojarząca się z wakacyjną egzotyką, była jeszcze nie tak dawno regionem górniczym, gdzie wydobycie, a przede wszystkim transport materiałów łodziami, były niezwykle niebezpieczne.123RF/PICSEL
Sama budowa tunelu odbyła się w sposób, który dzisiejszym specom od bezpieczeństwa jeży włos na głowie, ale jakimś cudem nikt nie zginął, a prace ukończono w rekordowym tempie.
Sama budowa tunelu odbyła się w sposób, który dzisiejszym specom od bezpieczeństwa jeży włos na głowie, ale jakimś cudem nikt nie zginął, a prace ukończono w rekordowym tempie. 123RF/PICSEL
Porto Flawia to po prostu fragment portu przeładunkowego zbudowanego w 1925 roku.
Porto Flawia to po prostu fragment portu przeładunkowego zbudowanego w 1925 roku.123RF/PICSEL
W owych czasach był to cud inżynierii, nazwany od imienia córki głównego projektanta.
W owych czasach był to cud inżynierii, nazwany od imienia córki głównego projektanta.123RF/PICSEL
Wydrążono go w skale, gdyż potrzebne było miejsce, gdzie cumować mogą duże statki, a więc gdzie wody są odpowiednio głębokie.
Wydrążono go w skale, gdyż potrzebne było miejsce, gdzie cumować mogą duże statki, a więc gdzie wody są odpowiednio głębokie.123RF/PICSEL
zdjęcie
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?