Czy kobiety czują się w Polsce bezpiecznie? Wyniki badania zaskakują

Artykuł sponsorowany

Dla niemal 89 proc. Polek, które wzięły udział w badaniu Avon, stereotypy i uprzedzenia stanowią realną barierę w rozwoju zawodowym. Aż 65 proc. spośród nich nie czuje się bezpiecznie, kiedy po zmroku wychodzi z domu, a 25 proc. u swoich koleżanek z pracy dostrzega symptomy przemocy domowej. To najważniejsze wnioski, które wyłaniają się z raportu „Równe szanse dla kobiet 2024”.

Avon od początku istnienia na pierwszym miejscu stawia potrzeby kobiet
Avon od początku istnienia na pierwszym miejscu stawia potrzeby kobiet123RF/PICSEL

Prezentacja partnera

Najnowsze badanie Avon "Równe szanse dla kobiet 2024" przynosi więcej z jednej strony niepokojących, z drugiej - zaskakujących statystyk. Bo zadziwiające jest nie tylko to, że ponad połowa pań, które wzięły udział w ankiecie, nie czuje się pewnie i komfortowo, gdy wieczorem opuszcza miejsce zamieszkania. Ale też fakt, iż co trzecia uczestniczka badania ma obawy związane z korzystaniem nocami z transportu publicznego, a co druga - z jazdą taksówką. Choć wydawać by się mogło, że poczucie bezpieczeństwa w dzisiejszych czasach powinno tylko rosnąć, przeczą temu wyniki badań.

Wszyscy pracownicy są równi?

4 na 10 badanych nie tylko udało się skutecznie zwrócić uwagę na problem, ale i przyjść z pomocą
4 na 10 badanych nie tylko udało się skutecznie zwrócić uwagę na problem, ale i przyjść z pomocąmateriały prasowe

Równie pesymistyczny obraz wyłania się w momencie, gdy z ulic miast przeniesiemy się do miejsc pracy. Jak wynika z badania Avon "Równe szanse dla kobiet 2024", 29 proc. ankietowanych przynajmniej raz poczuła się "niekomfortowo" z powodu płci, ponad 25 proc. zauważa oznaki przemocy domowej u współpracowniczek, a aż 8 proc. doświadczyło molestowania. Pewnym pozytywnym aspektem i światełkiem w tunelu może natomiast być to, iż 4 na 10 badanych nie tylko udało się skutecznie zwrócić uwagę na problem, ale i przyjść z pomocą.

Dostęp do opieki medycznej, edukacji czy zatrudnienia - w tym zakresie w ciągu ostatnich lat zaszły pozytywne zmiany i można zaryzykować twierdzenie, że wszyscy pracownicy z grubsza rzecz biorąc są równi. Diabeł, jak to jednak bywa najczęściej, tkwi w szczegółach. Dopiero uważniejsze przyjrzenie się sytuacji pozwala wysnuć wniosek, iż niektórzy pracownicy są równiejsi niż inni. Kobietom trudniej niż mężczyznom uzyskać podwyżkę (tak uważa 51 proc. ankietowanych) i awansować (58 proc.), ale też elastycznie łączyć karierę z codziennymi obowiązkami i opieką nad dziećmi (44 proc.).

"Razem kształtujemy przyszłość, w której kobiety są bezpieczne i osiągają sukcesy, jednocześnie przecząc wszelkim stereotypom"
"Razem kształtujemy przyszłość, w której kobiety są bezpieczne i osiągają sukcesy, jednocześnie przecząc wszelkim stereotypom"materiały prasowe

Stereotypy są po to, by rozbijać je na drobne kawałki...

Wszystko to niekorzystnie wpływa na pewność i wiarę w siebie. Widać to w przypadku kwestii przejścia na swoje i założenia własnego biznesu: 33 proc. pań uważa, że to zbyt duże wyzwanie, a 48 proc. wyraża obawę przed porażką. Co więcej, co piąta ankietowana boi się, że zawodowe plany utrudnią bądź pokrzyżują im różnego rodzaju stereotypy związane z płcią. Jak uwolnić się z tego zaklętego kręgu?

W Avon robimy co w naszej mocy, aby dodać kobietom blasku, pielęgnując ich ducha przedsiębiorczości poprzez możliwości rozwoju zawodowego, dedykowane szkolenia oraz treningi
tłumaczy Agnieszka Isa, General Manager w Avon Cosmetics Polska

- Doskonale wiemy, że odpowiednie wsparcie, zwłaszcza ze strony innych kobiet, to prawdziwa iskra rozpalająca nasz potencjał. Dlatego też tworzymy prężnie działającą sieć społecznościową, w której każda z nas może rozwijać skrzydła, zdobywać praktyczne umiejętności i sięgać po najwyższe stanowiska, czego sama jestem najlepszym przykładem. Razem kształtujemy przyszłość, w której kobiety są bezpieczne i osiągają sukcesy, jednocześnie przecząc wszelkim stereotypom - dodaje Isa.

...a następnie budować z nich coś dobrego

Na realne problemy kobiet stara się odpowiedzieć marka Avon - na wiele sposobów. Po pierwsze, poprzez możliwości zarobkowe, co zwiększa ich szanse na rozwój biznesowy, czy chociaż zdobycie dodatkowych funduszy do domowego budżetu oraz premiuje przedsiębiorczość. Celem  firmy jest także walka ze stereotypami i nierównościami płciowymi. Ponad 20 proc. z każdego produktu wspiera działalność konsultantek.

Po drugie, wybierając produkty Avon, wspieramy miliony kobiet na wiele innych sposobów. Dość powiedzieć, że marka w ciągu ostatnich 20 lat przekazała ponad 90 milionów dolarów na różnego rodzaju działania, podnoszące świadomość w kwestii profilaktyki raka piersi, a także na walkę
z przemocą.

Wreszcie po trzecie, z okazji Dnia Kobiet marka wystartowała z akcją "Mów o tym głośno i świeć przykładem", w ramach której powstał limitowany zestaw ze szminką Hydramatic Shine oraz designerską kosmetyczką. Co najważniejsze, całkowity zysk ze sprzedaży zostanie przekazany Fundacji Feminoteka, wspierającej kobiety doświadczające przemocy. Pieniądze wesprą także m.in. działanie pierwszej i jedynej w Polsce aplikacji przeciwprzemocowej Avon Alert.

Mówmy o tym głośno i świećmy przykładem!

Prezentacja partnera

Artykuł sponsorowany

materiały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas