Sklep Rossmann apeluje do klientów. "Prosimy wszystkich klientów o zwrot"
Oprac.: Karolina Iwaniuk
Produkty firmy Joyfood dostępne w sieci sklepów Rossmann okazały się zawierać martwe pszczoły i zanieczyszczenia pochodzenia roślinnego. Po wykryciu tego faktu sklep niezwłocznie poinformował o zaistniałej sytuacji klientów, prosząc jednocześnie o zwrot zakupionych produktów.
Szczątki pszczół i zanieczyszczenia pochodzenia roślinnego w produktach spożywczych
Sklep Rossmann poinformował klientów, publikując zawiadomienie na swojej stornie internetowej, że w wyniku kontroli, Państwowa Inspekcja Sanitarna stwierdziła obecność martwych pszczół oraz ich części w pyłku kwiatowym producenta Sądecki Bartnik, wprowadzonym do obrotu przez Joyfood Sp. z o.o., a także stwierdzono obecność zanieczyszczenia pochodzenia roślinnego w nasionach Chia od dostawcy Eko Ziarna Sp. z o.o., wprowadzonym do obrotu przez Joyfood Sp. z o.o..
Zobacz również:
Na stronie widnieje dokładny opis zanieczyszczonych produktów. W tym przypadku chodzi o Pyłek kwiatowy Gospodarstwa Pasiecznego "Sądecki Bartnik" o numerze partii: 1/23.09.24.304, z datą trwałości: 2026-08-31 i o Nasiona Chia "Eko Ziarna", o numerze partii: P-CHN-C-OF-09-072024-313 z datą minimalnej trwałości: 2026-08-31
Te informacje sklep podał do wiadomości, gdy tylko dowiedział się o nieprawidłowościach i w komunikatach zaznaczył, że traktuje sytuację niezwykle poważnie.
"Traktujemy ten incydent bardzo poważnie. Zobowiązaliśmy naszych dostawców do podjęcia działań w celu zwiększenia kontroli surowca w zakresie poziomu obecności ciał obcych. W ramach działań naprawczych rozpoczęto procedurę wycofania z rynku oraz poinformowano odbiorców kwestionowanego towaru" - czytamy w oficjalnym komunikacie.
Przedstawiciele sklepu zwrócili się także do klientów z prośbą o zwrot wymienionych produktów, jeżeli doszło do zakupu. Firma zobowiązała się także do zwrotu kosztów zakupów, jeżeli klienci zwrócą produkty.
Dlaczego zanieczyszczenie produktów spożywczych może być niebezpieczne dla konsumentów?
Obecność pszczelich ciał w produktach spożywczych może stanowić zagrożenie zarówno dla zdrowia konsumentów, jak i dla jakości samego produktu. Po pierwsze niektóre osoby są uczulone na białka zawarte w ciele pszczół, ich jadzie lub resztkach pancerza chitynowego. Nawet niewielka ilość tych substancji może wywołać poważne reakcje alergiczne, w tym wstrząs anafilaktyczny.
Martwe pszczoły mogą być także źródłem bakterii i grzybów, które mogą powodować zatrucia pokarmowe. Jeśli do produktu dostaną się pszczele szczątki w procesie produkcji i nie zostaną usunięte, mogą prowadzić do skażenia mikrobiologicznego.
Dodatkowo pszczoły mogą gromadzić w swoich ciałach toksyny pochodzące z pestycydów lub innych środków chemicznych stosowanych w rolnictwie, co może potęgować niebezpieczeństwo zatrucia pokarmowego.
Produkcja produktów spożywczych jest przede wszystkim objęta normami i regulacjami sanitarnymi. Ich naruszenie powoduje szybką reakcję odpowiednich służb w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów, by minimalizować ryzyko ewentualnych chorób.
W tym przypadku sieć sklepów zareagowała natychmiast w porozumieniu z Państwową Inspekcją Sanitarną w trosce o zdrowie i bezpieczenstwo klientów.