Chloé
Trudno wyobrazić sobie pokazy mody bez jednej z bardziej międzynarodowych marek, jaką jest Chloé, której historia zaczęła się wyjątkowo skromnie, bo od sześciu sukienek z bawełnianej popeliny.
Ta mała kolekcja została zaprezentowana w Paryżu w 1945. Wówczas do Francji przyjechała Egipcjanka, Gaby Aghion. Po rozwinięciu skrzydeł, w 1966 roku na stanowisko głównego projektanta firmy zatrudniła początkującego wówczas Karla Lagerfelda. Niestety, po 27 latach owocnej i bardzo udanej współpracy, Lagerfeld przeszedł do Chanel, a firmę kupiła grupa Richemont, specjalizująca się w produktach luksusowych.
W tym czasie dyrektorem artystycznym została Martine Sitbon - autorka charakterystycznych elementów graficznych, wykorzystywanych w swoich projektach. Mimo powrotu Lagerfelda w 1992, to jej jest przypisywana zasługa wzmocnienia marki. Unowocześniła ją i zwróciła uwagę młodszej generacji, łącząc londyński, rockowy styl i wytworną paryską spuściznę.
W 2003 w Chloé zmienił się dyrektor artystyczny. Została nim Phoebe Philo, absolwentka Central Saint Martins, prywatnie bliska przyjaciółka Stelli McCartney. Dzięki Philo wzmocnił się kobiecy wizerunek firmy za sprawą odwołań do stylu vintage i seksownych spodni, które stały się znakiem rozpoznawczym marki. Projektantka jest także autorką linii "See by Chloé" oraz laureatką nagrody British Designer of the Year, która zapewniła jej miejsce wśród największych sław w świecie mody.