Fendi
Fendi lubi łączyć kontrasty - obszerne futra i małe torebeczki, rodzinny interes i międzynarodowy rozgłos, wytworna przeszłość i przyszłość spod znaku "street cool".
Imperium Fendi założyła w 1925 roku Adele Fendi. Początkowo była to niewielka pracownia futrzarska w Rzymie, w której wraz z mężem Eduardem szyła na prywatne zamówienia. Rodzinny interes rozrósł się, po tym, jak w 1946 roku otworzyli większy sklep. Jednak dopiero osiem lat później, już po śmierci Eduarda, narodził się nowoczesny wizerunek Fendi - z chwilą, gdy pięć jego córek wniosło do firmy nowoczesny szyk i młodość. W 1978 roku zmarła Adele i każda z córek odziedziczyła kawałek imperium: Paola zajęła się futrami, Anna produktami ze skóry, Franca kontaktami z klientami, Carla logistyką, a Alda sprzedażą.
W końcu lat 80. Fendi stało się marką bogatej elity przede wszystkim dzięki futrom. Marka rozpoznawalna była dzięki efektownemu logo, złożonego z podwójnej litery F, które zaprojektował Karl Lagerfeld. W latach 90. LVMH i Prada kupiły 51proc. marki, a w 2001 roku LVMH został jedynym partnerem sióstr. Firma pozostała jednak interesem rodzinnym - przyszłość marki zależeć będzie od Marii Silvii Venturini Fendi (ur. 1960), córki Anny, która zapoczątkowała linię Fendissime i kieruje działem dodatków oraz linią dla mężczyzn. Sukces gwarantuje także Karl Lagerfeld, który jako dyrektor artystyczny pracuje dla sióstr Fendi i Marii Silvii od 1965 roku.