Kolekcja Anny Marii Zygmunt i Hańby!

article cover
Klaudyna Schubertmateriały prasowe

Kolekcja Anny Marii Zygmunt i Hańby!

We wszystkich projektach odnaleźć można inspiracje krojami z przełomu lat 30. i najtrudniejszego chyba dla mody męskiej okresu lat 40. – przerysowane i wydłużone kołnierze, zdekonstruowane, asymetryczne marynarki z garnituru typu zoot, wysokie stany spodni i kontrafałdy zamiast kantów.
We wszystkich projektach odnaleźć można inspiracje krojami z przełomu lat 30. i najtrudniejszego chyba dla mody męskiej okresu lat 40. – przerysowane i wydłużone kołnierze, zdekonstruowane, asymetryczne marynarki z garnituru typu zoot, wysokie stany spodni i kontrafałdy zamiast kantów. Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Narrację zespołu wspiera Ziemowit Szczerek, twórca hańbowego uniwersum (Rzeczpospolita Zwycięska) oraz autor większości wyśpiewanych tekstów. Do owego uniwersum w 1940 roku brawurowo wkroczyła Anna Maria Zygmunt.
Narrację zespołu wspiera Ziemowit Szczerek, twórca hańbowego uniwersum (Rzeczpospolita Zwycięska) oraz autor większości wyśpiewanych tekstów. Do owego uniwersum w 1940 roku brawurowo wkroczyła Anna Maria Zygmunt.Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Na najnowszej płycie Hańba! jeszcze mocniej podąża za swym wytyczonym przed niemal dekadą muzyczno-literackim konceptem, którym konsekwentnie udowadnia, że (post)punk powstał na krakowskich i warszawskich podwórkach w początku lat 30.
Na najnowszej płycie Hańba! jeszcze mocniej podąża za swym wytyczonym przed niemal dekadą muzyczno-literackim konceptem, którym konsekwentnie udowadnia, że (post)punk powstał na krakowskich i warszawskich podwórkach w początku lat 30. Klaudyna Schubertmateriały prasowe
W wyniku współpracy Hańby! z projektantką mody, Anną Marią Zygmunt, powstała kolekcja będąca jednym z elementów budujących spójny, literacki koncept grupy.
W wyniku współpracy Hańby! z projektantką mody, Anną Marią Zygmunt, powstała kolekcja będąca jednym z elementów budujących spójny, literacki koncept grupy.Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Bardzo istotną częścią projektów są elementy militarne, takie jak rekonstrukcje ładownic i wojskowych owijaczy.
Bardzo istotną częścią projektów są elementy militarne, takie jak rekonstrukcje ładownic i wojskowych owijaczy. Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Projektantka utrzymała wszystkie sylwetki w kolorystyce odzieży roboczej z lat 30., wojskowej zieleni khaki i szkockich krat.
Projektantka utrzymała wszystkie sylwetki w kolorystyce odzieży roboczej z lat 30., wojskowej zieleni khaki i szkockich krat. Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Znakiem rozpoznawczym Anny Marii Zygmunt są niezmiennie detale – na hańbowych strojach znajdziemy zarówno ręczne wykończenia jak i hafty, m.in. z cytatami z Broniewskiego, Gebirtiga, Ibárruri i Rilkego, z symbolami antyfaszyzmu czy wzorami nawiązującymi do dzieł przełomowych polskich grafików projektowych i typografów lat 30. i 40.
Znakiem rozpoznawczym Anny Marii Zygmunt są niezmiennie detale – na hańbowych strojach znajdziemy zarówno ręczne wykończenia jak i hafty, m.in. z cytatami z Broniewskiego, Gebirtiga, Ibárruri i Rilkego, z symbolami antyfaszyzmu czy wzorami nawiązującymi do dzieł przełomowych polskich grafików projektowych i typografów lat 30. i 40.Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Hańba! to muzyczna opowieść, której bohaterowie piętnują zło otaczającego ich świata przełomu lat 30. i 40. XX wieku słowami międzywojennych poetów, zarówno tych dobrze (Tuwim, Broniewski), jak i mniej znanych (Szymański, Ginczanka, Szenwald i inni). W 2018 roku zespół został uhonorowany Paszportem Polityki „za muzyczno-literacko-polityczną rekonstrukcję, która daje efekt zaskakujący: twórczo odświeża formułę folku i punka, a przy tym celnie opisuje dzisiejsze polskie konflikty i zagrożenia”.
Hańba! to muzyczna opowieść, której bohaterowie piętnują zło otaczającego ich świata przełomu lat 30. i 40. XX wieku słowami międzywojennych poetów, zarówno tych dobrze (Tuwim, Broniewski), jak i mniej znanych (Szymański, Ginczanka, Szenwald i inni). W 2018 roku zespół został uhonorowany Paszportem Polityki „za muzyczno-literacko-polityczną rekonstrukcję, która daje efekt zaskakujący: twórczo odświeża formułę folku i punka, a przy tym celnie opisuje dzisiejsze polskie konflikty i zagrożenia”.Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Anna Maria Zygmunt – projektantka mody, absolwentka Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowskich Szkołach Artystycznych, stypendystka Donghua University w Szanghaju (Chiny) i Prezydenta Miasta Krakowa w dziedzinie Sztuki wizualne (2018). Jej debiutancka kolekcja Łemkowyna znalazła się w finale Cracow Fashion Award, uzyskując liczne nagrody i wyróżnienia. Druga kolekcja Polexia inspirowana była wielokulturowością i wielowyznaniowością Podlasia, tradycyjnymi strojami Tatarów i motywami religijnymi charakterystycznymi dla tego regionu. Wszystkie kreacje i akcesoria tworzone są z autorskich tkanin, malowane i zdobione ręcznie, co czyni je unikatowymi. Szyje ubrania tylko w pojedynczych egzemplarzach, maluje, tworzy kolaże.
Anna Maria Zygmunt – projektantka mody, absolwentka Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowskich Szkołach Artystycznych, stypendystka Donghua University w Szanghaju (Chiny) i Prezydenta Miasta Krakowa w dziedzinie Sztuki wizualne (2018). Jej debiutancka kolekcja Łemkowyna znalazła się w finale Cracow Fashion Award, uzyskując liczne nagrody i wyróżnienia. Druga kolekcja Polexia inspirowana była wielokulturowością i wielowyznaniowością Podlasia, tradycyjnymi strojami Tatarów i motywami religijnymi charakterystycznymi dla tego regionu. Wszystkie kreacje i akcesoria tworzone są z autorskich tkanin, malowane i zdobione ręcznie, co czyni je unikatowymi. Szyje ubrania tylko w pojedynczych egzemplarzach, maluje, tworzy kolaże.Klaudyna Schubertmateriały prasowe
W nawiązaniu do mody międzywojennej nie zabrakło także inspiracji spodniami galliffet, patkami, oraz wariacji na temat rytualnego stroju żydowskiego, szczególnie talit katan i cicit (frędzle w rogach chusty modlitewnej). Najbardziej eklektycznym z połączeń jest zmieszanie klasycznej koszulki polo z tzw. „żonobijką”.
W nawiązaniu do mody międzywojennej nie zabrakło także inspiracji spodniami galliffet, patkami, oraz wariacji na temat rytualnego stroju żydowskiego, szczególnie talit katan i cicit (frędzle w rogach chusty modlitewnej). Najbardziej eklektycznym z połączeń jest zmieszanie klasycznej koszulki polo z tzw. „żonobijką”. Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Jest przy tym jednoznacznym wyrazem sprzeciwu wobec wojny, faszyzmu i nacjonalizmu, o czym od lat krzyczy i śpiewa Hańba!
Jest przy tym jednoznacznym wyrazem sprzeciwu wobec wojny, faszyzmu i nacjonalizmu, o czym od lat krzyczy i śpiewa Hańba! Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Do stworzenia kolekcji projektantka użyła wyłącznie naturalnych tkanin (len, wełna i bawełna), również tych pochodzących z recyklingu, zgodnie z ideą mody zrównoważonej.
Do stworzenia kolekcji projektantka użyła wyłącznie naturalnych tkanin (len, wełna i bawełna), również tych pochodzących z recyklingu, zgodnie z ideą mody zrównoważonej. Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Muzycy aktywnie uczestniczyli w tworzeniu kostiumów scenicznych w reżimie swoistej koszerności (oraz epidemii) na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. Efekty współpracy zespołu i projektantki zobaczyć można m.in. na fotografiach Klaudyny Schubert.
Muzycy aktywnie uczestniczyli w tworzeniu kostiumów scenicznych w reżimie swoistej koszerności (oraz epidemii) na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. Efekty współpracy zespołu i projektantki zobaczyć można m.in. na fotografiach Klaudyny Schubert.Klaudyna Schubertmateriały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?