Tańsze i bardziej oryginalne. Gdzie kupować modowe perełki?
Kupowanie odzieży używanej ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Wbrew pozorom takie zakupy posiadają wiele zalet, o których często zapominamy. Co sekundę na wysypisko śmieci trafia ciężarówka pełna ubrań. Second-handy są nie tylko tanie i ekologiczne, ale też sprawią, że wyróżnisz się z tłumu.
Ekologia
Kupowanie ubrań z drugiej ręki sprawi, że nie trafią one na wysypisko śmieci. Wręcz przeciwnie! Zapewnimy im drugie życie. Ma to pozytywny wpływ nie tylko na naszą planetę, ale również portfel, gdyż tego rodzaju sklepy są o wiele tańsze (nawet od sieciówek). Do kupowania odzieży używanej namawia coraz więcej znanych osób. Jedną z nich jest Marita Surma-Majewska oraz Jessica Mercedes-Kirschner.
Jeśli myślisz, że zakupy w second-handzie są powodem do wstydu, jesteś w błędzie. W ten sposób masz pozytywny wpływ na środowisko. Jedną z influencerek, która zachwyca się zakupami z drugiej ręki, jest Jessica Mercedes-Kirschner, która niejednokrotnie pokazywała swoje zdobycze na instagramowym story.
Unikatowy styl
Kolejną zaletą, o której nie możesz zapomnieć, jest oryginalność. Ubrania, które uda ci się kupić w second handzie, są o wiele bardziej unikatowe niż te z sieciówek. Dzięki temu twoje stylizacje będą wyróżniać się z tłumu.
Pamiętaj, że możesz bawić się stylem i zmieniać kupione ubrania. Deynn to influencerka, która zaczynała swoją przygodę z modą przerabiając szorty, dodając ćwieki oraz poszarpania. Dziś śledzi ją ponad 1,6mln osób na Instagramie.
Jak szukać?
Podczas takich zakupów zdecydowanie trzeba uzbroić się w cierpliwość. Nie jest to proste zadanie i pochłania ono wiele czasu. Jeśli chcesz kupić modne i markowe ubrania, udaj się do sklepu tuż po jego otwarciu, gdy pojawi się nowy towar.
Staraj się uważnie oglądać każdą rzecz. Zwracaj uwagę na jakość materiału, metkę oraz krój. Jeśli coś wpadnie ci w oko, włóż to do koszyka. Nie rezygnuj! Następnie obejrzyj dokładnie wszystkie ubrania, gdyż mogą mieć one plamy, dziury, zaciągnięcia.
Zobacz także: