Reklama

Reklama

To wstydliwa zmora kobiet. Tak pozbędziesz się "pelikanów". Domowe sposoby na obwisłe ramiona

„Pelikany” zazwyczaj kojarzą nam się z pięknymi ptakami, ale to także potoczna nazwa na jeden z uciążliwych i często wstydliwych defektów w ludzkim ciele. Chodzi dokładnie o zwisającą skórę na ramionach. Okazuje się jednak, że domowymi sposobami i ćwiczeniami możemy pozbyć się tego problemu.

Przyczyny obwisłych ramion. Czym są pelikany?

Mało kto jednak lubi, gdy na jego ciele pojawia się zwisająca, pozbawiona elastyczności skóra, wypełniona tłuszczem. Niektóre miejsca na naszym ciele są na to narażone bardziej niż inne, a jednym z tych obszarów jest skóra na wewnętrznej stronie ramion.

Przyczyna powstawania "pelikanów" jest bardzo prosta - spowodowana jest zwykle utratą elastyczności skóry lub nadmiarem tkanki tłuszczowej. Pojawienia się zwisającej skóry  jest też związane z wiekiem. Z biegiem lat skóra staje się cieńsza i bardziej wiotka, a i tendencja pojawiania się tkanki tłuszczowej tam, gdzie jej wcześniej nie było, także staje się większa. 

Reklama

Zobacz też: Obwisła skóra. Naturalne środki zaradcze 

Ćwiczenia na obwisłe ramiona. „Pelikany” nie mają z nimi szans

Podstawą walki z obwisłą skórą na ramionach są regularne ćwiczenia działające właśnie na górne partie ciała.

Należy jednak pamiętać, że chcąc pozbyć się "pelikanów", nie możemy zapominać o mięśniach sąsiadujących z tymi, występującymi na ramionach, by wzmocnić cały obszar, a nie tylko nasze ręce.

Wyróżniamy trzy typy ćwiczeń, które są skuteczne w walce z "motylkami", czy też "skrzydełkami":

  • ćwiczenia z ciężarami
  • ćwiczenia z taśmami oporowymi
  • ćwiczenia wykorzystujące ciężar własnego ciała

Co prawda wszystkie ćwiczenia możemy wykonać w domu, ale będą nam potrzebne hantle oraz taśmy oporowe.

Ćwiczenia na obwisłe ramiona z hantlami. Tkankę tłuszczową zastąpią mięśnia

Ćwiczenia z ciężarami, czyli hantlami, które będą pomocne to chociażby wyciskanie hantli za głową.

Stajemy wówczas prosto w lekkim rozkroku, tak by czuć się stabilnie na naszych nogach i korzystając z jednej hantli, trzymamy ją oburącz nad głową o wyprostowanych rękach.

Ramiona wtedy mamy blisko uszu. Z takiej pozycji opuszczamy hantlę za głowę, uginając łokcie, przy czym ramiona zostają jak najbliżej uszu. Z wydechem wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy w 3 seriach po 10 razy.

Drugim ćwiczeniem pracującym na zniwelowanie "pelikanów" jest wyprost rąk w pochylonej pozycji tułowia.

Do tego ćwiczenia potrzebujemy dwóch hantli, które chwytamy w dłonie.  Stajemy prosto, nogi na szerokość bioder. Kiedy stoimy już stabilnie, następnie pochylamy tułów do przodu, pamiętając o prostych plecach i napiętym brzuchu. Ugięte ręce przyciągamy do klatki piersiowej, tak by łokcie wystawały poza tułów. Z wdechem prostujemy przedramiona za tułów, a z wydechem ponownie uginamy. Pracujemy w tej pozycji tylko przedramieniem.   

Ćwiczenia na obwisłe ramiona z taśmami oporowymi to miła odmiana od ciężarów

Ćwiczenia z taśmami oporowymi także dają zaskakująco dobre efekty. Stojąc prosto, możemy nałożyć gumę oporową na dłonie, ręce wzdłuż ciała. Mając taśmę przed sobą, staramy się rozpychać wyprostowane ręce jak najbardziej na boki.

Drugim wariantem ćwiczeń z taśmą oporową jest prostowanie przedramion, stojąc tyłem. Zaczepiamy taśmę o górną część drzwi lub wysoko na drabince. Stajemy tyłem do drzwi. Tułów w lekkim pochyleniu. Ręce wyprostowane. Wykonujemy uginanie przedramion, a następnie ich wyprost.

Zobacz także: Tak pracujesz na oponkę na brzuchu. Oto lista zakazanych produktów

Jeżeli zaś chodzi o ćwiczenia z ciężarem własnego ciała, to niezawodne tu będą najpopularniejsze pompki oraz ćwiczenia wykonywane w podporze przodem. 

Domowe sposoby na obwisłe ramiona. Nie same ćwiczenia są ważne!

Ćwiczenia są istotne w walce z obwisłą skórą na przedramionach, ale działa one głównie na to, co pod nią - czyli na tkankę tłuszczową, gromadzącą się w tym obszarze. Aby zadbać o samą skórę w domowym zaciszu, warto rozważyć automasaże tego miejsca wykonane przy pomocy ujędrniających olejków lub balsamów do ciała oraz szczotkowanie.

Szczotkować możemy oczywiście całe ciało, skupiając się na chwilę dłużej na ramionach. Ten zabieg wykonywany specjalną szczotką, której włosie może być z włókien agawy lub z włosia końskiego czy włosów dzika. Takie szczotkowanie ciała na sucho poprawia właśnie jędrność skóry i polepsza krążenie. Ma także działanie pobudzające, więc jest doskonałym elementem na rozpoczęcie dni po porannym prysznicu.

Połączenie ćwiczeń i masaży mogą dać spektakularne efekty w walce z "pelikanami" bez konieczności odwiedzania gabinetów odnowy biologicznej. 

Sprawdź: Warto dodać do kawy. Rozprawią się z oponką i boczkami

***


Styl.pl

Reklama

Reklama

Reklama