Touch: Zmysłowa kolekcja od Nespresso
Miłośnicy espresso wiedzą, że oprócz jakości kawy bardzo ważne jest to, w czym ją się podaje i pije. To dlatego inspiracją dla Nespresso - pioniera światowego rynku kawy w kapsułkach - są często prekursorzy takich dziedzin jak moda i design, których marka zaprasza do współpracy.
Tak powstała nowa kolekcja Touch, stworzona przy współpracy z berlińskim studiem Geckeler Michels. Łączy ona przełomowe wzornictwo i elegancję z jakością, będącą cechą rozpoznawczą marki. Duet niemieckich artystów jest szczególnie znany
z zestawiania w swoich projektach materiałów o różnych teksturach.
Nowa seria akcesoriów Nespresso komponuje się z innymi produktami marki. Lśniąca, czarna porcelana o prostych liniach, zaprojektowana według obowiązujących trendów, zachwyca wizualnie. Błyszczące oraz matowe wykończenia nawiązują do stylu maszyn Nespresso, podczas gdy dla kształtu filiżanek z jej silikonową podstawą inspiracją była sama kapsułka kawy. - W kształcie akcesoriów kolekcji Touch chcieliśmy ująć najsilniejszy element identyfikacji Nespresso, jakim jest kapsułka. Gdy ją odwrócimy, wyraźnie widać, że naczynia przypominają jej formę: mają mocny kontur i rozszerzoną górną część - wyjaśniają projektanci David Geckeler i Frank Michels.
Do wykonania kolekcji designerzy wybrali porcelanę w kolorze głębokiej czerni z lśniącym pigmentem, wyjątkowo błyszczącą i nowoczesną. Ma to podkreślać elegancję naczyń, ale i kolor samej kawy i cremy. Wykończyli ją miękkim silikonowym uchwytem o gładkiej teksturze. To właśnie struktura i połączenie użytych materiałów natchnęły projektantów do nadania kolekcji nazwy Touch (ang. dotyk).
Nowa seria filiżanek i kubków nie ma jednak spełniać jedynie funkcji estetycznych - została zaprojektowana przy ścisłej współpracy z ekspertami sensorycznymi Nespresso, by kawa oddawała w niej pełne bogactwo smaku. Zwężona podstawa zapewnia optymalne rozwinięcie aromatów napoju, a solidna porcelana utrzymuje jego odpowiednią temperaturę. Jednocześnie dzięki zastosowaniu silikonu nie parzy on w ręce, a filiżanki nie wyślizgują się z dłoni.
By usatysfakcjonować miłośników wszystkich wielkości kawy, naczynia z kolekcji Touch dostępne są w czterech rozmiarach: espresso (80 ml) - 75 zł za 2 filiżanki, lungo (170 ml) i cappuccino (180 ml) - 80 zł za 2 filiżanki oraz kubki (300 ml) - 85 zł
za 2 sztuki.