Reklama

Reklama

Dieta dla mocnych paznokci

​Łamią się, szpecą je białe plamki czy bruzdy? Świadczy to o niedoborach składników odżywczych, częstym o tej porze roku.

Zacznij działać! Wyeliminuj nadmiar słodyczy, a także chipsy, dania smażone i wędzone.  Zwiększ ilość warzyw (mrożonki mają teraz więcej witamin niż trzymane w magazynach marchewki, kapusta czy buraki).

Dla paznokci ważny jest cynk, żelazo i krzem, a także aminokwasy siarkowe (budują cząsteczki keratyny) - ich dobrym źródłem są ziarna i nasiona. Pamiętaj też o wcieraniu w paznokcie olejku z witaminą E i kwasami omega-3.

Reklama

1. Herbatka ze skrzypu. Szklankę naparu pij raz dziennie - zawiera on mnóstwo cennej dla paznokci krzemionki. Jeśli jesteś podatna na grzybicę, wcieraj w paznokcie olejek z drzewa herbacianego.

2. Sekrety nasion. Są bezcenne - wystarczy spożyć kilka migdałów dziennie, by zapewnić organizmowi wystarczającą ilość najważniejszych pierwiastków, m.in. wapnia, cynku, selenu i żelaza.

3. Moc zielonych liści. Zawierają dużo kwasu foliowego, potrzebnego zdrowym paznokciom. Obfitują również w witaminy E i C . Zamiast sałaty możesz jeść kiełki brokuła, rzodkiewki i rzeżuchę.

4. Kwasy omega-3. Niezbędne nie tylko w profilaktyce układu krążenia. Wpływają na elastyczność błon komórkowych, zapobiegając kruszeniu się paznokci. Jedz ryby morskie i orzechy.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje