Reklama

Reklama

Jęczmienna, gryczana czy jaglana? Która wybrać?

Kasze to podstawa zdrowej i odpowiednio zbilansowanej diety. Dzięki swoim wartościom odżywczym dostarczają wielu niezbędnych składników mineralnych oraz witamin.

Jęczmienna

Zawartość wielu składników mineralnych oraz witaminy E i kwasu foliowego wspomaga walkę z niedokrwistością. Obecne w kaszy witaminy z grupy B poprawiają pamięć i koncentrację. Kasza jęczmienna zawiera gluten.

Jaglana

Jest jedną z niewielu kasz zasadotwórczych, a na dodatek naturalnie nie zawiera glutenu. Włączenie jej do codziennej diety pomaga oczyścić organizm z toksyn, poprawia wygląd skóry i paznokci oraz dostarcza witamin wzmacniających odporność.

Gryczana

Szczególnie regularnie warto jadać kaszę gryczaną niepaloną. Ma najwięcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, wapnia, fosforu i kwasu foliowego. Jest najbogatsza w potas, mangan, magnez, żelazo, cynk i witaminy z grupy B. Nie zawiera glutenu.

Reklama

Owsiana

Jest lekkostrawana, więc mogą ją włączyć do diety osoby z dolegliwościami układu pokarmowego. Jest produktem wysokobłonnikowym, bogatym w witaminy z grupy B i sole mineralne. Regularne jej spożywanie obniża także poziom cholesterolu we krwi.

Bulgur Filiżanka ugotowanej kaszy bulgur ma 150 kcal, pół grama tłuszczu i ponad 8 g błonnika, mnóstwo witamin i minerałów. Jest sprzymierzeńcem osób odchudzających się - ma niski indeks glikemiczny, więc na długo zaspokaja głód.

Tele Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy