Reklama

Reklama

Co jeść, by nie marznąć?

Wiele pokarmów rozgrzeje Cię skuteczniej niż najcieplejszy sweter. Ważne jest jednak nie tylko, co jesz, ale jak jesz.

Podczas mrozu unikaj więc spożywania surowych owoców i warzyw. Dłużej gotuj zupę i duś mięsa, a zwiększysz ich właściwości rozgrzewające. Dzień rozpoczynaj od ciepłego śniadania, np. jajecznicy czy owsianki.

1. Te mięsa rozgrzewają

Spożywaj czerwone mięso, zwłaszcza wołowinę, baraninę. Rozgrzewające właściwości ma również mięso kurcząt. Z ryb wybieraj pstrągi i łososie.

2. Warzywa i czosnek

Zamiast surówek pałaszuj warzywa korzeniowe w wersji gotowanej, np. piure z marchewki lub pasternaku, bataty, kapustę. Przyprawiaj je czosnkiem i pieprzem.

Reklama

3. Unikaj słodyczy

Ich spożywanie podczas mrozów odbiera apetyt na zdrowe dania rozgrzewające. Jeśli nie możesz się bez nich obejść, pozwól sobie na kawałek piernika.

4. Pieczywo

Rozgrzeje Cię chleb z orkiszu, a także z mąki z pełnego przemiału. Długo je trawisz, dostarczając sobie solidnej dawki energii. Unikaj bagietek i bułek z białej mąki.

Na Żywo

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje