Reklama

Reklama

Bomba witaminowa na śniadanie

​Najważniejszy posiłek dnia to oczywiście śniadanie. Równie ważne jest II śniadanie, zwykle jedzone w szkole lub w biurze. Dostarcza porcję energii niezbędną do pracy, zapobiega wahaniom poziomu cukru we krwi, a także wzbogaca menu w niezbędne witaminy i składniki mineralne.

Ten posiłek nie powinien być zbyt obfity (wystarczy kanapka, owoc oraz niesłodki napój). Nie może w nim natomiast zabraknąć węglowodanów (źródło energii) oraz magnezu i wapnia, które poprawiają przewodnictwo impulsów nerwowych, co usprawnia myślenie, pamięć i koncentrację. Dlatego dobrym pomysłem na II śniadanie są kanapki z pastami, np. twarogowo-buraczaną z koperkiem lub rukolą. Odpowiednio je komponując stworzysz prawdziwą multiwitaminową pigułkę

Składniki dla: 2

Składniki

  • mały burak 60 g
  • garść orzechów włoskich 30 g
  • 1/4 kostki chudego twarogu (50 g)
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • gałązka koperku do dekoracji

1. Buraka umyć, nie obierać ze skórki, wstawić do piekarnika.

2. Piec w 180°C ok. 30 min. Przestudzić i obrać ze skórki, a potem zetrzeć na tarce o dużych oczkach. 

3. Orzechy posiekać. Twaróg rozetrzeć z jogurtem i startymi buraczkami. Dodać orzechy oraz koperek. Na koniec oprószyć solą i pieprzem ziołowym.

Zobacz także:

Reklama

Świat & Ludzie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje